می‌خواهند مل گییسون را له کنند؟/کافه سینما ماجرای این دعوا را پی‌گیری می‌کند: پس از ادعاهای استرهاس، میکی رورک پشت مل گیبسون درآمد: “این وسط یکی باید حرف حساب رو بزنه”!

جمعه, ۰۸ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۱ کافه سینما

کافه سینما-اردوان شکوهی: خبرش چند روز پیش در سایت آن لاین شد. آماجِ حملات جدید علیه مل گیبسن و این دفعه از سوی جو اشتراوسِ فیلمنامه نویس. ظاهرا طومارِ نُه صفحه ای اشتراوس مثل بمب سر و صدا کرده است. یک جنجالِ رسانه ای دیگر برعلیه قربانی همیشگی این سالها در هالیوود.

 

مصائب مسیح سود مالی هنگفتی نصیب کارگردانش کرد ( این فیلم هنوزهم پرفروش ترین فیلم تاربخ سینماست که درجه محدود کننده “R” (نمایش برای زیر ۱۷ سال تنها با حضور والدین) را یدک می کشد)، اما آن تصویر منفی که از یهودیان افراطی در باب زندگی مسیح نشان داده شد ، به مذاق دُم کلفت های پشت پرده خوش نیامد. عزم دشمنان و بدخواهان جزم شد تا به هر صورت ممکن مل گیبسن را از سیستم بیرون کنند. واکنش اخیر گیبسن هم که معلوم بود و جوابیه ای به لس آنجلس تایمز فرستاد و زیر بار این اتهامات نرفت. او اذعان کرد که تنها دلیل کنار رفتنش از آن پروژه ، فیلمنامه زیرِ استاندارد و به غایت ضعیف اشتراوس بوده است و نه هیچ مساله دیگری.

در قسمتی از آن طومار کذایی به نفرت عمیق گیبسون نسبت به جان لِنون – خواننده یهودی گروه بیتلز که در سال ۱۹۸۰ به ضرب گلوله به قتل رسید- اشاره شده بود. اشتراوس نوشته بود با گوشهای خود شنیده که گیبسن گفته لنون حقش بوده تا بمیرد و از اینکه او به قتل رسیده خوشحال است! گیبسن هم در جوابیه اش اذعان کرد که از شیفتگان همیشگی موسیقی بیتلز است و با آهنگ “تصور کن” جان لنون زندگی می کند.

فارغ از این که گیبسن واقعا آن حرفها را در خلوت دو نفره آن دو زده باشد یا نه، رفتار اشتراوس به هیچ وجه قابل توجیه نیست و افکار عمومی – لا اقل در این مورد – به این راحتی اقناع نخواهند شد. از این وقایع تلخ و آزار دهنده که بگذریم ، نکته جالب جبهه گیری مجدد میکی رورک به نفع دوستش بود. رورک در جواب خبرنگاری که از او درباره نامه اخیر سوال کرده بود ، به صراحت گفته: ” اشتراوس ناراحت شده که چرا کارگردان از فیلمنامه اش خوشش نیامده. اون یک دروغگوئه و می خواد آوازه و اعتبارِ مل رو لکه دار کنه. مل الان یک هدف آسون برای همه ست و هر کسی در صدده تا از این شرائط سواستفاده کنه. ما در دنیایی زندگی می کنیم که بر پایه حسادت بنا شده”. رورک همچنین در ادامه اضافه کرد: “می دونم که موضع گیریِ من در قبال این مساله به ضررم تموم می شه و همین فرداست که کارگزارم سرم فریاد بکشه که چرا این حرفها رو زدم ، اما بالاخره یکی باید حرف حساب رو بزنه”.

البته این اولین باری نبود که رورک طرفِ دوستش را گرفت. دو سال پیش هم در شرائطی همینطور دشوار و خوف انگیز و در اوج هیاهوی رسانه ایِ مجادله مل و نامزد روسیش ، رفتار مشابهی از او سر زده بود. در آن سال هم مشکلات خانوادگی گیبسن ، درگیری و اعمال خشونت او علیه اوکسانا گِریگوریه وا و مسائل مربوط به حضانت دخترشان تا مدتها تیتر اول رسانه ها بود.

 

 

Tags:

کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.