می‌خواهیم پیشگیری و درمان اعتیاد را به کمک مردم انجام دهیم/هنرمندان جزء گروه‌های مؤثر در امر مبارزه با مواد مخدرند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رحمانی‌فضلی گفت: در زمینه آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در امر مبارزه با مواد مخدر می‌توانیم با کمک هنرمندان برخورد مناسبی را انجام دهیم و در این زمینه نشست‌هایی را با ورزشکاران، جامعه دانشگاهی و سازمان‌های مردم‌نهاد در آینده خواهیم داشت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست صمیمانه با سینماگران کشور در خانه سینما اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد و انواع مواد مخدر در کشور وجود دارد و توانسته‌ایم بر روی مرزها کنترل صددرصدی داشته باشیم و این کنترل را در ورود کاروان‌های مواد مخدر به صورت ۱۰۰درصد اعمال کرده‌ایم.

وزیر کشور ادامه داد: ظرف ۳ ماه گذشته ۱۶ هزار از معتادان را جمع‌آوری کرده‌ایم و به این ترتیب کمپ‌ها، اردوگاه‌ها و کلینیک‌ها را فعال کرده‌ایم تا بتوانیم درمان، پیشگیری و مواد مخدر را با هم به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در مبارزه با مواد مخدر اجتماعی محور است،گفت: این به معنی آن است که ما می‌خواهیم در بحث مقابله پیشگیری و درمان امور را به کمک مردم انجام دهیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد:‌ برنامه ما این است که همه اقشار جامعه را وارد امر مبارزه با مواد مخدر کنیم و هنرمندان با توجه به نفوذ، تاثیرگذاری و نوع ادبیات رفتاری‌شان جزء گروه‌های مؤثر و فعال در این زمینه‌اند و با کمک آنها امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مختلف وارد شویم.

دبیرکل ستاد مبارزه مواد مخدر گفت: در زمینه آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در امر مبارزه با مواد مخدر می‌توانیم با کمک هنرمندان برخورد مناسبی را انجام دهیم و در این زمینه نشست‌هایی را با ورزشکاران، جامعه دانشگاهی و سازمان‌های مردم‌نهاد در آینده خواهیم داشت.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه سازمان‌‌های خیریه و مردم‌نهاد باید پا به عرصه مبارزه با مواد مخدر بگذارند، گفت:‌ مبارزه با مواد مخدر یک حرکت عمیق اجتماعی محور است که می‌تواند تمام مردم را وارد عرصه کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.