می توانستیم سهمیه بیشتری در لندن داشته باشیم

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: با وجود پتانسیل موجود در رشته دو و میدانی می توانستیم صاحب سهمیه بیشتری در المپیک لندن شویم اما بد شانس بودیم.

افشین داوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: کسب ۱۰ سهمیه برای المپیک ۲۰۱۲ لندن رکورد بسیار خوبی برای دوومیدانی ایران محسوب می شود و در کنار آن برخی ورزشکاران ارزنده کشورمان بودند که با رکوردهای بسیار نزدیکی حضور در المپیک رااز دست دادند.

وی افزود: برادران صمیمی با اینکه در پرتاب دیسک دارای سهمیه B بودند اما با توجه به کسب ورودی A المپیک لندن توسط احسان حدادی در همان ماده این دو ورزشکار هم باید دارای سهمیه A برای حضور در لندن می شوند.

احسان مهاجر شجاعی، کیوان قنبرزاده، هادی سپهرزاد و مریم طوسی دیگر ورزشکاران متصدی بودند که با بدشانسی المپیک را از دست دادند.

وی گفت: هدف دوومیدانی در بازی های المپیک کسب موفقیت و توجه بیشتر جامعه ورزشی کشور به این رشته پرمدال المپیکی است.

داوری خاطرنشان کرد: علاوه برتلاش ورزشکاران مستعد کشورمان برای رسیدن به المپیک نباید فعالیت پر ثمر و شبانه روزی گره پشتیبانی فدراسیون دوومیدانی را نادیده گرفت.

اما پشتیبانی اصلی از دوومیدانی از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بود تا شرایط خوبی هم اکنون در دوومیدانی ایجاد شود.

ضمن آنکه نباید نقش رسانه ها را که همه پشتیبان خوبی برای دوومیدانی بوده اند را نادیده گرفت و دراین مدت هم به خوبی اخبار و رویدادهای این رشته را پوشش داده اند.

وی گفت: مریم طوسی در صورت رکورد شکنی بیشتر درآینده به صورت ویژه ای پاداش می گیرد ضمن آنکه نباید از کنار نام سپیده توکلی دیگر بانوی ورزشکار کشورمان در مواد پرش ارتفاع و هفتگانه بگذریم که امسال رکورد شکنی های خوبی در مسابقات مختلف داشته و با سرمایه گذاری روی این ورزشکاران می توانیم صاحب نتایج درخشانی درآینده شویم./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.