می خواهند یک جنگ صلیبی دیگر راه بیندازند

مساله توهین به ساحت مقدس پیامبراسلام (ص) را باید از ابعاد وسیع تری دید. این ابعاد وسیع تر را باید پس از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی کرد. رشد اسلام گرایی در جامعه جهانی به برکت انقلاب حضرت امام (ره) گسترش یافت ومی توان گفت اسلام بعد از ۱۴۰۰ سال احیا شد. پیش از انقلاب ما جهان اسلام در یک حالت خفتگی فرو رفته بود وبا پیروزی انقلاب اسلامی،حس پیروزی در مسلمانان بر استبکار جهانی احیاشد. جهانیان به این باور رسیدند که می توان بر استکبار جهانی غلبه کرد وتحولات عظیمی را به وجود آورد. دشمن مساله را این طور تحلیل کرد که باورها واعتقادات ملت ها است که منجر به پیروزی می شود وشاهد افکار واندیشه های اسلامی وبه ویژه احترامی که مسلمانان برای رسول اکرم قائلند،بود وهست. دشمنان اسلام به این نتیجه رسیدند که باید باورو ایمان وعشق به حضرت رسول(ص) را به طریقی بزدایند. اینجا بود که طرح اسلاموفوبیا یا سالام هراسی را کلید زدند و از همان سال های آغازین ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین کاری که انجام دادند انتشارکتاب منفور آیات شیطانی بوسیله سلمان رشدی مرتد بود.

اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) جزیی از اجرای همان پروژه است وتصورشان این است که می توانند با اهانت وتحقیربه انبیاء الهی از طریق ساخت فیلم های مشمئزکننده وشنیع ، موقعیت وجایگاه اعلاء رسول اکرم را در میان مسلمانان پایین بیاورند وبه جایی برسند که دیگر اعتنایی به این جایگاه مقدس نداشته باشند. بر اساس آیه شریفه قرآن ، دشمنان غافل از آنند که علی رغم تلاش ها برای اهانت به اسلام ، نتیجه معکوس خواهند گرفت. این موضوع در مورد کتاب آیات شیطانی، کاریکاتور های دانمارکی واخیرا هم در مورد اهانت وکاریکاتوری که روزنامه فرانسوی منتشر کرد، صادق است.

بحث آزادی عقیده در قاموس دشمنان اسلام معنا و مفهومی ندارد، آنچه مهم است ضدیت با اسلام،عقاید وباورهای یک ونیم میلیارد مسلمان است.دشمنان ازگسترش اسلام درجوامع بشری در هراسند. با وجود اهانت ها وتوهین ها شاهدیم که بسیاری ازافراد درجوامع مختلف اسلام را با آغوش باز می پذیرند و به آن چهره نورانی حضرت محمد(ص) عشق می ورزند.

توهین واهانت های مشمئزکننده با هیچ یک از موازین حقوق بشری وحتی مسائل آزادی بیان وعقیده تطبیق نمی کند. آزادی بیان تنها ادعایی پوشالی است، اهانت؛ آزادی عقیده نیست، اهانت به مقدسات یک ونیم میلیارد مسلمان است. هیچکس از بیان عقیده در شرایط آزاد نگرانی ندارد وبحثی هم در این موضوع نیست. اگر کسی مخالف اعتقادات وباورهای دینی ما است ارائه کند نه با توهین واهانت های مشمئزکننده. زمانی که به اینجا می رسیم نه حقوق بشر ونه آزادی عقیده مطرح است. این جا فقط وفقط بحث اسلام هراسی ودنبال کردن اهداف وبرنامه های ضد اسلامی غرب مطرح است.

مساله دیگری که از این فیلم شنیع استنباط می شود این است که صهیونیست ها حیات ،بقا ودوام خود را در این می بینند که بین جهان مسیحیت وجهان اسلام ،اختلاف وتفرقه ایجاد کنند ودر واقع یک جنگ صلیبی دیگر راه بیاندازند.هم مسلمان ها وهم مسیحیان از رفتارسخیف صهیونیسم جهانی نفرت دارند واین موضوع را صهیونیست ها به خوبی می دانند.لذا به علت قلت نفرات، همواره در طول تاریخ سعی داشتند میان دو جهان بزرگ، که بخش مهمی از جهان بشریت را تشکیل می دهند، تفرقه بیاندازند وبین دو دین الهی بزرگ یعنی اسلام ومسیحیت جدایی ایجاد کنند. بنابراین، مساله را باید از این دیدگاه بنگریم.

به طور قطع ویقین این بار نیز دشمنان اسلام نتیجه ای معکوس می گیرند. خشم عظیمی که ایجاد شده منجر به وحدت جهان اسلام با هر مذهب و دیده ای خواهد شد وحتی بینت ادیان الهی نوعی وحدت به وجود خواهد آمد و پیکره غرب صهیونی را فرو خواهد ریخت.

* استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل سیاسی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ستادحقوق بشر

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.