می دانستید این بازیگر زن خالق ترمز ماشین و چراغ راهنماست؟! +عکس

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبرآنلاین : شاید هیچ وقت فڪر نڪرده‌ باشید ڪه چراغ‌های راهنما و ترمز خودروها از ڪجا سر و ڪله‌شان پیدا شده است و چگونه بوجود آمده اند. ایده اولیه این مسئله اما از یڪ بازیگر زن فیلم‌های صامت بوده است ڪه اولین بار به ذهن او رسیده است.

فلورانس لورنس نامش به خاطر بازی در بیش از ۲۵۰ فیلم صامت در تاریخ سینما ثبت شده است. اما شاید ڪسی نداند این بازیگر زن ڪه در چنین روزهایی در سال ۱۹۳۸ دست به خودڪشی در بورلی هیلز زد ایده اولیه چراغ راهنمای خودروها و چراغ ترمز را داشته است.

می دانستید این بازیگر زن خالق ترمز ماشین و چراغ راهنماست؟! +عکس

او بازیگر موفقی بود و به همین خاطر با دستمزدهایی بالایی ڪه می‌گرفت موفق به خریدن یڪ خودرو شد. در آن زمان اما خودرو یڪ وسیله لوڪس و تجملاتی به حساب می‌آمد و  فلورانس لورنس خودش شروع به سردرآوردن از همه اجزای خودرویش شد. او خیلی زود فهمید ڪه نقصی در خودروهای آن زمان وجود دارد ڪه باعث تصادف می‌شود. به همین خاطر  در سال ۱۹۱۴ بازویی مڪانیڪی طراحی ڪرد ڪه با زدن یڪ دڪمه توسط راننده از سپر عقب خودرو بیرون می‌آمد و جهتی ڪه راننده قصد گردش به آن سمت را داشت مشخص می‌ڪرد.

برای ترمز هم او ایده مشابهی داشت. وقتی راننده پدال ترمز را فشار می‌داد تابلویی با علامت ایست از سپر عقب بیرون می‌پرید و به راننده عقبی اخطار می‌داد. هر چند این ایده بعدها باعث شد تا چراغ‌های راهنما و ترمز روی همه خودروها یڪ وسیله عادی شود اما فلورانس لورنس چون ایده‌اش را ثبت نڪرده بود هیچ منفعت مالی از اختراعش به دست نیاورد.


باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.