نائب رئیس انجمن ام اس ایران : شیوع ام اس در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال بیشتر است

چهارشنبه ۲۱ تیر – ۰۵:۵۱:۵۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – بیماری ام اس طی سالهای اخیر دارای شیب تندی در کشور بوده و این شیب بیشتر در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد علی صحرائیان نائب رئیس انجمن ام اس ایران گفت:طی دو دهه اخیرر در کشور بیماری ام اس رو افزایش بوده و این افزایش بدون دلیل خاصی بوده و شاهد این بوده ایم که بسیاری از هموطنان در سنین ۲۰تا۴۰ سال درگیر این بیماری شده اند و در خانم ها این آمار ۴ برابر بیشتر بوده است.
وی در ادامه عنوان کرد:شاید طی ۲۰ سال گذشته هیچ توصیه درمانی جز کورتون برای این بیماری وجود نداشت  اما در دو دهه اخیرداروهای زیادی به بازار آمده که توانایی کنترل این بیماری را دارد و نتایج آنها در پژوهش های علمی به اثبات رسیده است.
این متخصص مغز و اعصاب افزود:در تهران به ازای هر۱۰۰ هزار نفر ۷۳ نفر به این بیماری مبتلا هستند که این آمار در کشور مشابه با بعضی از کشورهای اروپایی است.
صحرائیان رئیس نهمین کنگره بین المللی ام اس ایران تاکید کرد:مهمترین معضل بیماران ام اسی هزینه هایی است که بابت تهیه دارو باید ماهانه پرداخت کنند که با کمک وزیر بهداشت ۳ تا از داروهای مهم ام استحت پوشش بیمه قرارگرفته است اما متاسفانه سازمانهای بیمه گر مصوبه ریاست جمهوری را در خصوص پوشش بیمه ای اجرا نکرده اند و این داروها در حال حاضر با قیمت های بالا به بیماران ارائه می شود که این امر برای بسیاری از بیماران غیر قابل تهیه است.
نائب رئیس انجمن ام اس ایران در خصوص نهمین کنگره بین المللی بین المللی ام اس ایران گفت:
در این کنگره آخرین دستاوردهای ام اس توسط متخصصان داخلی و خارجی به اطلاع متخصصان مغز و اعصاب رسیده می شود.
همچنین این کنگره طبق برنامه ریزی هایی که هر سال پایه ریزی می شود پربار کردن تحقیقات و پیدایش راهکارهای درمانی است که به صورت بومی در جامعه ما قابل اجرا باشه به عنوان محور اصلی برگزیده می شود.
دکتر صحرائیان در پایان تاکید کرد:در این کنگره متخصصانی از کشورهای امریکا ،کانادا، سویس، آلمان و انگلستان طی روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان اخرین یافته های روز دنیا را ارائه خواهند داد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۱۱۷۵۱۵۲۴۲۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.