نائب رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت خبر داد: ادامه رکود در بازار موتورسیکلت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت خبر داد: ادامه رکود در بازار موتورسیکلت

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت خبر داد:
ادامه رکود در بازار موتورسیکلت

ممتازنیوز: نائب رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت از رکود بازار موتورسیکلت خبر داد.

محمد خادم منصوری در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: رونق بازار موتورسیکلت در فصل بهار و به ویژه تابستان است و معمولاً با آغاز فصل پاییز بازار این وسیله نقلیه راکد می شود اما هم اکنون تقریباً ۸ ماه است که رکود بر بازار حاکم شده و از ۱۳۰ کارخانه تولیدکننده موتورسیکلت هم اکنون حدود ۳۵ کارخانه در حال فعالیت است.
وی نوسانات نرخ ارز را دلیل اصلی رکود بازارا دانست و تصریح کرد: در حال حاضر خریداران در انتظار کاهش نرخ ارز و ارزان شدن موتورسیکلت اقدام به خرید نمی کنند و در صورتی که نرخ ارز با هر قیمتی تثبیت شود رونق به بازار موتورسیکلت باز خواهد گشت.
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت عنوان کرد: چنانچه تنوعی در محصولات کارخانه های داخلی وجود نداشته باشد، کارخانه ها با مشکل مواجه خواهند شد و چندان دور از ذهن نیست که به تعطیلی کشیده شوند لذا این ضرورت وجود دارد که ضمن تثبیت نرخ ارز تنوع در موتورسیکلت ها نیز افزایش یابد.
وی با بیان این کاهش عرضه موجب افزایش قیمت ها می شود بیان کرد: در گذشته موتورسیکلت هایی مانند سوزوکی و یاماها از چند مدل تشکیل می شد اما هم اکنون تنها هوندا ۱۲۵ در یک مدل تولید می شود و دیگر موتورسیکلت های مونتاژی نیز بسیار گران است و تمام مردم توانایی خرید آن را ندارند.
منصوری در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت موتورسیکلت های چینی و هوندا ۱۲۵ که در کشور تولید می شود بسیار پایین است و با توجه به اینکه عمده خریداران موتورسیکلت را قشر ضعیف جامعه تشکیل می دهند مسئولین باید سعی در بالا بردن کیفیت و کاهش قیمت ها داشته باشند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.