ناامیدی شهروندان آمریکایی از عملکرد اقتصادی اوباما

این مطلب در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

چهار سال عملکرد اقتصادی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، ضعیف تشخیص داده شده و قشر متوسط را ناامید نموده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه بی اف ام تی وی ؛ به نظر کارشناسان ، بهبود وضع اقتصادی در این کشور دیر هنگام صورت گرفته است و اشتغال که مهمترین دغدغه رای دهندگان به شمار می رود، به عنوان بزرگترین شکست دوره ریاست جمهوری اوباما  ثبت خواهد شد.

میزان بیکاری از چهار سال پیش  حدود هشت درصد مانده است و حتی در سال دوهزار و نه این رقم به ده درصد هم رسید.

امروز بیست و سه میلیون آمریکایی بیکارند یا به مشاغل پست می پردازند. تا به امروز هیچ رئیس جمهوری با میزان بیکاری هشت درصدی دوباره در انتخابات آمریکا به پیروزی نرسیده است. برنامه نجات هشتصد میلیارد دلاری برای اشتغال نتیجه نداد، سرخوردگی قشر متوسط جامعه مشهود است. هفت میلیون نفر به سبب بحران وام مسکن، خانه خود را  ازدست دادند.

 در حالی که اوباما از بهبود اوضاع بر پایه افزایش قدرت خرید صحبت می نمود، امروزه نابرابریها افزایش  یافته است و فقط اصلاح نظام بهداشتی به دشواری در این مدت تصویب شد و نتیجه عملکرد اقتصادی او را خوب نشان داد. در بخش حسابهای دولتی نیز عملکرد اوباما ناامیدکننده به نظر می رسد.

در طول دوره ریاست جمهوری اوباما میزان بدهی آمریکا به  رقم بی سابقه ۱۶ هزار میلیارد دلار رسید. اصلاح نظام مالی با هدف جلوگیری از انحرافات نظام سرمایه داری، صورت نگرفته است. اوباما بحران بی سابقه را علل این شکستها می داند و ابعاد آن را به بزرگی ابعاد بحران سال ۱۹۲۹  می داند.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.