نابینایی مرتبط با قرص های لاغری نیست

۰۲م آذر ،

معمولاً کسانی که از این قرص های لاغری استفاده می کنند مدفوع آنها چرب می گردد و ربطی به نابینایی ندارد.

دکتر کیوان حسن گانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نابینایی مرتبط با قرص های لاغری نیست.

حسن گانی گفت: قرص های لاغری به چند دسته تقسیم می شوند دسته اول اشتها را کم می کند دومین دسته سبب جذب کند غذا می گردد علی الخصوص جلوگیری از جذب چربی در بدن می گردد.

وی افزود: معمولاً کسانی که از این قرص ها مصرف می کنند مدفوع آنها چرب می گردد و سومین دسته یکسری از قرص هایی می باشند که سبب سوء جذب مواد غذایی می شوند و البته این قرص ها بیشتر ادرار آور می باشند و کاهش وزنی را که ایجاد می کنند به صورت واقعی نیست و بعد از مدتی سریع بدن به حالت اول باز می گردد.

وی در ادامه اذعان داشت: دسته آخر قرص های تقلبی می باشند که این قرص ها تقلبی می باشند این قرص ها واقعاً روی متابولیسم بدن تأثیر می گذارد ولی در آنها ترکیباتی از جمله شیشه به صورت کارگاهی پر شده معمولاً این قرصها وزن فرد را کاهش می دهد اما از نظر هیچ شرکتی تأیید شده نیست.

حسن گانی در پایان افزود: البته قرص های لاغری طبیعی وجود دارد که در داخل آن مواد طبیعی و خوراکی وجود دارد که می تواند سبب سریع کاهش وزن شود از جمله قرص هایی که ترکیباتی از جمله زیره، کرفس و یا سرکه سیب داخل این قرص ها استفاده شود و اکثراً ۹۹ درصد این قرص های شیمیایی تقلبی است و سبب بیماری های مزمن در اشخاص می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.