ناتوانی قانونی دولت در اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

۲۵م دیماه ،

حجت‌الاسلام‌ ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه از نظر قانونی اجرایی کردن فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها امکان‌پذیر نیست، گفت: به نظر می‌رسد هدف دولت برای اجرایی کردن این طرح جلب نظر قشری از مردم جامعه است.

حجت‌الاسلام‌ حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران دربارهٔ «تاثیرات اجرایی شدن فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها» اظهارداشت: واقعیت امر این است که جامعه ما دچار تورم و نرخ بالای بیکاری است، که این موضوع مردم را به شدت تحت فشار قرار داده است.  
 
حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: براساس “فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها”، یارانه‌ نقدی که به مردم پرداخت می‌شد ۳ تا ۵ برابر افزایش می‌یابد، در این صورت قیمت حامل‌های انرژی نیز ۳ تا ۵ برابر افزایش خواهد داشت؛ در این صورت کارخانه‌ها، حمل‌و‌نقل و… با مشکلات عدیده‌ای روبه رو می‌شوند و مردم نیز توان بیرون آمدن از این مشکلات را نخواهند داشت.
 
وی بابیان اینکه پرداخت یارانه‌ها به صورت نقدی مشکلات عدیده‌ای از جمله بیکاری ایجاد کرده است، گفت: پدر من کشاورز است و در روستا کشاورزی می‌کند، پس از پرداخت نقدی یارانه‌ها به مردم، به منزل هر یک از روستاییان که می‌روند حاضر به کار نیستند چرا که زندگی‌شان تامین شده است.
 
حجت‌الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: مجلس قانون اجرا نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرده است، بنابراین دولت به هیچ وجه نمی‌تواند این طرح را در سال ۹۱ اجرایی کند؛ برای اجرایی کردن آن در سال ۹۲ نیز ضرورت دارد محل اعتبارات آن در لایحه بودجه لحاظ شود که در این صورت نیز اجرایی شدن آن مستلزم موافقت نمایندگان است.  
 
وی دربارهٔ اصرار رئیس جمهور برای اجرایی کردن “فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها” گفت: به نظر می‌رسد هدف “تبلیغات” باشد در این صورت اقشاری از جامعه که به آن‌ها اشاره شد، موافق اجرایی شدن این طرح می باشند؛ رئیس‌جمهور تصور می‌کند با این کار می‌تواند نظر این گروه را جلب کند اما در واقعیت این قشرجامعه نیز از اجرایی شدن فاز دوم متضرر خواهند شد.  
وی در ادامه با اشاره به این که امسال از سوی مقام معظم رهبری “سال تولید و حمایت از سرمایه ایرانی” نام گرفته گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تولیدات در روستاها و شهرهای کوچک لطمه بزرگی می‌بیند و نتیجه آن چیزی جز تورم و بیکاری نخواهد بود.  
 
وی در پایان مجددا متذکر شد: کشور قانون دارد و قانونگذاران مخالف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می باشند، همچنین رهبری بر تبعیت از نمایندگان مردم تاکید کرده‌اند، در این شرایط جایی برای اصرار اجرایی شدن این طرح باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.