ناتو از افغان ها عذرخواهی کرد

فرمانده نیروهای نظامی تحت امر امریکا در افغانستان به دلیل حمله هوایی مرگباری که طی آن ۱۸ غیرنظامی در ولایت لوگر جان خود را از دست دادند، عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال کارستن جیکوبسون، سخنگوی ناتو روز جمعه (۱۹ خرداد، ۸ ژوئن) گفت: “ژنرال جان آلن برای دیدار با رهبران محلی و مردم این ولایت جهت عذرخواهی و ابراز تسلیت به خانواده‌ها به ولایت لوگر رفت.”

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان روز پنج شنبه ضمن محکوم کردن حمله اخیر در لوگر، اظهار داشت که ۱۸ نفری که در جریان حمله هوایی ناتو در روستای سجاوند کشته شدند، همگی غیرنظامی بودند.

وی اظهار داشت: “حملات ناتو که باعث وارد شدن خسارات جانی و مالی به غیرنظامیان می‌شود، تحت هیچ شرایطی قابل توجیه و پذیرش نیست.”

رئیس جمهور افغانستان همچنین از ناتو به دلیل عدم ارائه توضیح در مورد کشته شدن زنان و کودکان در این حمله انتقاد کرد.

از سوی دیگر، یکی از سخنگویان کرزی گفت که رئیس جمهور تصمیم گرفته است که به دلیل حمله در لوگر و بمباران مرگباری که طی آن ۲۰ نفر در قندهار، واقع در جنوب افغانستان کشته شدند، سفر خود به چین را کوتاه کند.

ادامه کشته شدن غیرنظامیان در عملیات‌های ناتو بیش از پیش به روابط امریکا و افغانستان ضربه وارد کرده است. این در حالی است که پیش‌تر نیز روابط کابل و واشنگتن به دلیل حملات شبانه نیروهای ناتو، امری که افغانستان آن را به دلیل در خطر افتادن جان غیرنظامیان محکوم می‌کند، با تیرگی روبرو شده بود.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.