ناتو به “منابع ناشناس” اعتماد ندارد/ حمایت مجدد ناتو از ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه  تودی زمان با انتشار این خبر می نویسد : ناتو یک بار دیگر از موضع ترکیه در خصوص هدف قرار گرفتن جنگنده این کشور از سوی سوریه در حریم بین المللی، حمایت کرد.

به نوشته این روزنامه، “آندرس فوگ راسموسن” شب گذشته در کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی درخصوص گزارش چند روز قبل روزنامه وال استریت ژورنال، مبنی بر آنکه یک مقام ناشناس آمریکایی اعلام کرده ارتش این کشور شواهدی در دست دارد که نشان می دهد جنگنده ارتش ترکیه در آسمان سوریه مورد هدف قرار گرفته است، گفت : گزارش هایی که بدون منبع موثق نقل می شوند را نباید جدی گرفت.

راسموسن در ادامه اظهار داشت که ناتو همچنان از موضوع ترکیه مبنی بر آنکه جنگنده این کشور در حریم بین المللی هدف قرار گرفته حمایت می کند.

این در حالی است که امروز روزنامه حریت به نقل از خبرگزاری اینترفکس روسیه می نویسد : روسیه معتقد است اطلاعاتی درستی را در دست دارد که ثابت می کند جنگنده ارتش ترکیه به حریم هوایی سوریه تجاوز کرده و به همین دلیل از سوی این کشور هدف قرار گرفته است.

اینترفکس نیز این خبر را از یک منبع نظامی ناشناس ذکر کرده و به نقل از وی می نویسد : جنگنده ارتش ترکیه بدون تردید وارد آسمان سوریه شده بود و مسکو جزئیاتی دارد که این موضوع را ثابت می کند.

به نوشته حریت، این منبع ناشناس به اینترفکس گفت : ما اطلاعاتی درباره مکان دقیق جنگنده ارتش ترکیه درست در زمان هدف قرار گرفتن از سوی از سوی سوریه داریم. این اطلاعات بدون هیچ ابهامی این نکته را تائید می کنند که جنگنده ترکیه وارد آسمان سوریه شده بود.

درهمین رابطه “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه نیز چند روز قبل اعلام کرده بود که مسکو اطلاعاتی درباره جنگنده ارتش ترکیه دارد و حاضر است این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار بدهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.