نادال پیش چشم جیمز باند، قهرمان اوپن آمریکا شد / رافا همچنان می تازد

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > دیگر ورزشها – طغیان رافائل نادال در دنیای تنیس همچنان ادامه دارد.

به گزارش ممتاز؛مصدومیت شدید تا چندی پیش او را با تهدیدی جدی در مورد پایان حرفه اش مواجه کرده بود اما او برگشت و حالا خود یک تهدید جدی برای تمام رکوردهای تنیس جهان به شمار می رود. نادال بار دیگر یک برد فوق العاده مقابل نواک جوکوویچ شماره یک فعلی جهان به دست آورد و فاتح اوپن آمریکا شد.

فینال گرند اسلم اوپن آمریکا که پر بود از هیجان و تنش، با پیروزی ۳-۱ نادال مقابل نفر اول رده بندی جهانی و با نتایج ۲-۶، ۶-۳، ۴-۶ و ۱-۶ به پایان رسید تا فوق ستاره اسپانیایی برای دومین بار قهرمانی در «فلاشینگ میدوز» را تجربه کند.
بعد از پایان بازی او روی زمین افتاد و در حالی که به خود می پیچید نمی توانست صدای هق هق گریه خود را کنترل کند و این اشک شادی او بابت یک پیروزی فوق العاده دیگر مقابل سرسخت ترین حریفش بود. بازی این دو در ورزشگاه مملو از جمعیت و البته پر از ستاره های سرشناس هالیوودی به شکلی دراماتیک انجام شد. ستاره هایی مثل دیوید بکام، کوین اسپیسی، جسیکا آلبا، لئوناردو دی کاپریو، شان کانری (یکی از بهترین جیمز باندهای تاریخ) و جاستین تیمبرلیک.
حالا نادال در رده سوم رکوردداران قهرمانی در گرند اسلم ها قرار دارد. او در ماه فوریه بعد از هفته ماه غیبت دوباره به میدان برگشت حالا ۱۳ قهرمانی گرند اسلم در کارنامه دارد و این یعنی یکی کمتر از پیت سمپراس و چهار تا کمتر از راجر فدرر.
این برد نادال مقابل جوکوویچ، ستاره صرب تسلیم نشدنی، بسیار غیرقابل انتظارتر از برد او در فینال رولان گاروس بود، چرا که آنجا برنده شدن تبدیل به یک برنامه عادی برای نادال شده اما قهرمانی در هاردکورت با توجه به مصدومیت زانوی او تا حدی دور از انتظار بود. رقابت فینال اوپن آمریکا محل نمایش همه تکنیکهای مدرن تنیس بود.

این بازی را نمی توان جزو رقابتهای ماراتن گونه این دو شمرد هرچند که ۳ ساعت و ۲۱ دقیقه طول کشید. نادال بعد از قهرمانی گفت: «لحظه ای پر احساس است. فقط اعضای تیم من می دانند این پیروزی چقدر ارزش دارد. به جز نواک هیچکس نیست که بتواند بازی مرا تا این اندازه محدود کند. هرگز فکر نمی کردم چنین چیزی اتفاق بیفتد. از برگشتنم به میدان و اینکه دوباره می توانم رقابت کنم هیجان‌زده بودم اما هرگز فکر نمی کردم امسال به این همه موفقیت برسم. همه مسترزها و دو گرند اسلم. این فراتر از یک رویاست و بابت همه چیز بی نهایت خوشحالم. فکر می کنم بابت همه اتفاقاتی که از زمان بازگشتم افتاده، بسیار خوش شانس بوده ام.» جوکوویچ از باخت ناراحت بود و خودش را سرزنش کرد: «همه اش تقصیر خودم بود. اشتباهات بی‌موردی در لحظات حساس در فورهندهای داشتم و دو سرویس را هم در لحظاتی که نباید، از دست دادم. بعد از آن او بسیار بسیار بهتر بازی کرد و من نتوانستم خودم را بازیابی کنم. دوست داشتم برنده باشم اما باید قبول کنم که او در لحظات مهم بهتر بود و شایسته برد. به او تبریک می گویم و به جلو حرکت می کنم.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.