نادر طریقت: فیلمنامه نویسان در نحوه پوشش افراد اثرگذار هستند

سینما پرس- گروه هفت هنر/ یک کارگردان سینما گفت: اگر فیلمنامه نویسان ما به دنبال نمایش خوبی ها باشند، می توانند در شکل‌گیری یک فضای سالم فرهنگی و مخصوصا نحوه لباس پوشیدن افراد جامعه نقش موثر و غیر قابل کتمانی داشته باشند.

به گزارش سینما پرس به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره فیلمنامه نویسی و عکس مد و لباس، نادر طریقت کارگردان سینما گفت: سینما رسانه قدرتمندی است و می تواند با استفاده از قدرت اثر گذاری بالایی که دارد، در مورد نوع پوشش و لباس در جامعه پیام بدهد و روی تعداد زیادی از مردم اثر بگذارد.

کارگردان «خاطره» در ادامه تصریح کرد: یک کتاب در کشور ما بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نسخه تیراژ دارد و سال ها نیز طول می کشد تا مردم این کتاب ها را بخرند و بخوانند، اما در صورتی که با اکران یک فیلم سینمایی چند هزار نفر به دیدن آن فیلم می روند. به همین دلیل سینما روی تعداد بیشتری از افراد اثر می گذارد.

طریقت که در کارنامه خود تجربه ساخت تعداد زیادی فیلم کوتاه با موضوعات مختلف را دارد، افزود: سینما می تواند به جوانان نشانه هایی ارائه کند و به آنها نشان دهد لباس در عین زیبایی و شیک بودن می تواند شریف و متناسب با ارزش های فرهنگی جامعه ما باشد.

وی خاطرنشان ساخت: جوانان از هنرپیشه ها و کسانی که به آنها علاقه دارند، به سرعت اثر می گیرند. ممکن است مادر و پدر یک جوان بارها در مورد نحوه لباس پوشیدن فرزندشان به او تذکر داده بالشند، اما آن جوان به تذکر آنها توجهی نکند. ولی کافی است تا یک هنرپیشه سینما در یک فیلم و یا حتی در خارج از دنیای سینما و در زندگی واقعی خود لباسی را بپوشد که آن جوان از آن لباس خوشش بیاید و از آن الگو برداری کند و او را الگوی خود سازد.

طریقت همچنین ابراز کرد: متاسفانه گاهی اوقات پیش می آید که کارگردان بنا بر خواست بعضی تهیه کنندگان باید از پوشش اصولی و مناسبی که برای بازیگر فیلم در نظر گرفته صرفه نظر کند، در حالی که اصول ما نباید قربانی مسائل مادی شود.

طریقت در خاتمه با اشاره به اهمیت فیلمنامه در ترویج پوشش مناسب در سینما و جامعه گفت: اگر فیلمنامه نویسان ما به دنبال نمایش خوبی‌ها باشند، می توانند در شکل گیری یک فضای سالم فرهنگی و مخصوصا نحوه لباس پوشیدن افراد جامعه نقش موثر و غیر قابل کتمانی داشته باشند.

گفتنی است، نخستین جشنواره فیلمنامه و عکس مد و لباس به همت بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی، زیر نظر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۷۰۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.