ناراحتی اسراییل از نشست سران غیر متعهدها در تهران

مقامات اسراییلی به تصمیم محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در نشست سران جنبش غیر متعهدها در تهران واکنش نشان دادند.

روزنامه جروزالم پست در گزارشی بدون اشاره به نام مقامات حکومت اسراییل از قول برخی از آنها نوشته است که عباس نباید در این نشست شرکت کند.یک مقام اسراییلی به این روزنامه می گوید :”عباس باید تصمیم بگیرد با چه کسی است . او نمی تواند از سویی از صلح و آشتی( با اسراییل ) دم بزند و از سوی دیگر خود را به آغوش رهبران حماس و ایران بیندازد.”

 

وی افزود : ” اگر عباس با این عناصر افراطی! شراکت می کند حق ندارد اسراییل را شریک صلح بخواند.این مقام اسراییلی در ادامه مدعی شد : ” حتی در کشورهای عربی هم مردم درباره سفر به ایران محتاط هستند.”

 

گفتنی است روز گذشته وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که محمود عباس رییس این تشکیلات در شهریور ماه برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران سفر می کند.

با این حال یک مقام دیگر اسراییل با کم اهمیت دانستن حضور عباس در تهران گفت : ” سفر عباس یک دیدار دو جانبه نیست بلکه برای شرکت در اجلاس غیر متعهدها است که برخی از اعضای آن همچون برزیل و هند روابط نزدیکی با اسراییل دارند.”

 

وی افزود : سوال اصلی ما نباید چرایی سفر عباس به ایران باشد ، بلکه ما باید این سوال را مطرح کنیم که چرا اجلاس سران غیر متعهدها در تهران برگزار می شود.”

 

 ناراحتی اسراییل از برگزاری این اجلاس در تهران بیشتر بدان خاطر است که حضور دهها تن از مقامات عالی رتبه سیاسی کشورهای مختلف دنیا در تهران ، فرصتی تبلیغاتی به تهران خواهد داد تا با رد ادعاهای غرب و اسراییل مبنی بر انزوای بین المللی تهران ، خود را کشوری با ثبات و قدرتمند نشان دهد.

 

/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.