نارضایتی بازنشستگان از پرداخت یمه های تکمیلی بیمه دی

۳۱فروردین۱۳،

بینا- هر چند بازنشستگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از مدت ها قبل گلایه هایی را نسبت به بیمه تکمیلی بیمه دی عنوان می کردند، اما معضلات آنان همچنان باقی است.
به گزارش بینا به نقل از ایرنا، با وجودی که بیمه دی بخشی از خدمات درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را تقبل کرده است، اما این قشر برای دریافت خدمات بیمه ای از این شرکت بیمه ای با مشکلاتی مواجه می باشند.
اکنون پس از گذشت ماه ها از انعقاد قرار داد تازه، این بیمه به تعهدات خود عمل نکرده است و مشکلات درمانی بازنشستگان بیش از پیش شده است.
برخی از بازنشستگان با تصور حمایت بیمه دی و تقبل بعضی هزینه ها امور پزشکی خود را انجام داده اند، اما در مراجعه به نمایندگی های این بیمه در می یابند که بسیاری از هزینه های انجام شده خارج از تعهد بوده و به هیچ وجه قابل پرداخت نیست.
همچنین تاخیرهای طولانی مدت در پرداخت هزینه های درمان بازنشستگان از سوی بیمه دی، با توجه به شرایط اقتصادی بازنشستگان منجر به نارضایتی آنان از خدمات این شرکت بیمه ای شده است.
با گسترده شدن دامنه اعتراضات نسبت به عملکرد بیمه دی در ارایه خدمات به بازنشستگان تامین اجتماعی سرانجام در بهمن ماه سال قبل تغییراتی در این شرکت ایجاد شد و مدیر عامل این شرکت جای خود را به مدیر عامل تازه داد.
ˈفرامرز فتح نژادˈ که سکان بیمه دی را در سال های قبل به عهده داشت در سال ۱۳۹۰ اقدام به عقد قرارداد درمان تکمیلی با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی سراسر کشور کرده بود، اما خدمات مطلوبی را به این اقشار ارایه نکرد و به نارضایتی آنان دامن زد.
با وجود اعتراضات گسترده به خدمات دهی این شرکت، اما کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی باز هم در سال ۹۱ این قرارداد را با بیمه دی تمدید کرد و موج اعتراضات نسبت به ناتوانی این شرکت بیمه ای در ارایه خدمات به بازنشستگان افزایش یافت.
بر این اساس، نه تنها کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به ارایه خدمات بیمه دی معترض بودند، بلکه بیمارستان های معتبر نیز از ارایه خدمات به این قشر سر باز زدند و از سوی دیگر بیمارستان ها نیز عدم پرداخت معوقات خود توسط بیمه دی را سبب اصلی عدم پذیرش بیماران طرف قرارداد با این شرکت اعلام کردند.
با افزایش این نارضایتی ها، ˈمرتضی علی حسینیˈ از فعالان حوزه بیمه و درمان به عنوان مدیر عامل این شرکت بیمه ای منصوب شد و به نظر می رسید اولویت مدیر عامل تازه بیمه دی پیگیری جدی قرارداد تامین اجتماعی باشد و انتظار می رفت که وی با تصمیم سازی های ویژه معضلات فراروی بیمه دی را برطرف کند.
اما با وجود این پیش بینی ها مشکلات بازنشستگان تا کنون برطرف نشده است، به نحوی که بسیاری از بازنشستگان در هفته های اخیر به صورت روزانه در مقابل شرکت بیمه دی حضور یافته و اعتراض خود را ابراز کرده اند.
هر چند خبرنگار ایرنا در روزهای قبل پیگیری هایی را برای انجام مصاحبه با مدیر عامل تازه بیمه دی انجام داده است، اما در نهایت مدیر عامل اعلام کرد که برای این گفت و گو با محدودیت هایی مواجه است و انجام مصاحبه را به آینده موکول کرد.
در همین حال ˈعابدین نورالدینیˈ مدیر روابط عمومی بیمه دی در خصوص دلایل اعتراض بازنشستگان به خدمات دهی این شرکت، گفت: عمده مشکلات مربوط به این بخش متوجه کانون عالی بازنشستگان است، زیرا در سال تازه و با تغییر مدیریت نحوه خدمت رسانی بیمه دی به تامین اجتماعی بهینه شده است.
وی با بیان آن که، عمده نارضایتی بازنشستگان مربوط به دی و بهمن ماه سال قبل است، اظهار داشت: بیمه دی در این راستا تعاملاتی را با کانون عالی بازنشستگان داشته است.
نورالدینی ادامه داد: نحوه پرداخت بدهی به بیمه دی بر اساس قرارداد کانون عالی بازنشستگان دارای ایراداتی است، زیرا بر اساس این قرارداد کانون باید حق بیمه پرداختی توسط بازنشستگان را از سازمان تامین اجتماعی دریافت و به بیمه دی ارایه کند، در حالی که بهتر است نقل و انتقالات و پرتفوی از طریق تامین اجتماعی به شرکت ارایه شود.
وی، نحوه تعامل با کانون بازنشستگان را بزرگترین مشکل دانست و افزود: کانون عالی بازنشستگان همواره موج نارضایتی را به شرکت بیمه دی هدایت می کند.
نور الدینی با بیان آن که، سطح خدمات دهی به میزان حق بیمه پرداختی محدود می گردد، افزود: زمانی که کانون، حق بیمه کمی را در نظر می گیرد میزان خدمات دهی نیز به همان میزان است.
وی گفت: البته با تغییر مدیریت محوریت ۸۰ درصد فعالیت ها در بیمه دی بر اساس این قرارداد و در راستای بازنشستگان تامین اجتماعی است.
وی ادامه داد: با توجه به این که، مدیر عامل تازه پزشک است، مجاری تازهی را برای ارایه خدمات دهی مطلوب تر برای بازنشستگان در نظر گرفته که در صورت انعقاد قرارداد تازه اعمال خواهد شد.
نور الدینی اظهار داشت: شرکت بیمه دی در زمان مدیریت قبل با کانون بازنشسگان اختلاف نظر داشت و حسابرسی ها با یکدیگر متفاوت بود، در حالی که قراردادی با این حجم نیازمند سازماندهی مناسب و مدیریت در سازمان تامین اجتماعی است.
وی گفت: شرکت بیمه در سال قبل برای ارایه توضیحات به بازنشستگان حتی بروشورهایی را چاپ و در اختیار کانون عالی بازنشستگان قرار داد، اما این کانون هر بروشور را به مبلغ ۵۰۰ تومان به بازنشستگان می فروخت.
هر چند به ادعای بیمه دی میزان خدمات دهی به بازنشستگان ارتقا یافته و بیشتر مشکلات مربوط به کانون عالی بازنشستگان است، اما باید در نظر گرفت قشر بزرگی از جامعه به سبب بعضی بی تدبیری ها با مشکلاتی مواجه می باشند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.