نارنگی میوه ای پاییزی و خواص نارنگی

گردآوری توسط گروه تغذیه ممتازنیوز

نارنگی نوع خاصی از پرتقال های ماندارین(مرکبات مشبک) هستند که کمی قرمزتر از پرتقال می باشد. پاییز و زمستان فصل نارنگیست پس در این مقاله با مجله ممتاز همراه باشید تا بیشتر در مورد خواص نارنگی به شما بگوییم.

نارنگی میوه ای پاییزی و خواص نارنگی

۱٫ پرتقال منبع غنی ویتامین ها می باشد. نارنگی هم به همین ترتیب سرشار از انواع ویتامین هاست.با ویتامینن C  فراوانی که در نارنگی وجود دارد می توانید آنتی اکسیدان لازم برای بدنتان را تامین کنید. آنتی اکسیدان ضد التهاب می باشد و برای جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد که باعث اکسیداسیون های غیر ضروری در بدن می شود بسیار مفید هستند.

۲٫ نارنگی در درمان انواع بیماری ها به گونه ای نقش دارد.مثلا نارنگی برای درمان بیماری های پوستی و ورم مفاصل بسیار بسیار کارساز است.

۳٫ نارنگی برای درمان بریدگی و زخم مرهم فوق العاده خوبیست.

۴٫ پس از صرف غذا می توانید یک عدد نارنگی نوش جان کنید تا آهن غذایتان به سرعت جذب بدنتان شود. پس نارنگی به جذب سریع آهن کمک زیادی می کند.

نارنگی میوه ای پاییزی و خواص نارنگی
۵٫ نارنگی از فیبرهایی مثل پکتین و همی سلولز تشکیل شده که مانع جذب کلسترول در دل و روده می شود و درنتیجه از چاق شدن جلوگیری می کند.پس اگر رژیم لاغری دارید از نارنگی زیاد استفاده کنید.

۶٫ فیبر موجود در نارنگی به هضم غذا کمک شایانی می کند و برای کارکرد کل بدن بسیار موثر است. همچنین می توان با مصرف نارنگی از بروز بیماری های مزمنی همچون سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری کرد.

۷٫ فیبر بالای نارنگی به اجابت مزاج کمک بالایی می کند.

سرپرست مترجمین مجله ممتاز
(اعظم بهادر)

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۲

مخالفم + ۰


خواص مواد غذایی Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.