ناشران جهان، کتاب‌های کانون را در فرانکفورت پسندیدند

کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویژه کتاب‌های تصویری کودک و نوجوان هم‌چون مجموعه‌های مرغک، مولانا و مرز پرگهر بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان شصت و چهارمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت قرار گرفت.

به گزارش هنرآنلاین  به نقل ازروابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کتاب جهان است که از روزسه شنبه ۱۸ مهرماه سال جاری طی مراسمی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و از روز چهارشنبه درهایش به روی ناشران و متخصصان حرفه‌ای صنعت نشر گشوده شد.

غرفه کانون نیز در میان ۱۵ ناشر ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه از آغازین ساعات شروع نمایشگاه مورد استقبال گسترده‌ علاقه مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفت و با هماهنگی‌های قبلی انجام شده توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون مذاکرات خوبی در حوزه‌ی فروش حق مولف(کپی رایت) کتاب‌های کانون با طرف‌های خارجی صورت گرفت.

در این زمینه ناشرانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، کره، ترکیه، فیلیپین، کانادا، هند و … طرف مذاکرات کانون قرار گرفتند.

همچنین یک شرکت ایتالیایی که در زمینه تولید برنامه‌های الکترونیکی قابل استفاده بر روی موبایل(app) فعالیت می‌کند از کتاب‌های کودک تصویری کانون بسیار استقبال کرده و قرار شد مذاکرات خود را در این زمینه پس از زمان نمایشگاه دنبال کند.

بر اساس این گزارش علیرضا شیخ عطار سفیر ایران در آلمان نیز طی بازدیدی از غرفه کانون میزان استقبال از کتاب‌های کانون را بسیار قابل توجه ارزیابی و عنوان کرد که دیگر ناشران ایرانی باید نگاه خود به این‌گونه نمایشگاه‌های تخصصی را تغییر داده و همچون کانون با نگاه‌ی حرفه‌ای از این فرصت برای ارتباط گرفتن با ناشران دیگر و فروش حق مولف کتابهای‌شان نهایت بهره را ببرند.

در همین حال گزارشگران شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز از غرفه کانون بازدید و گزارشی تفصیلی از نحوه حضور کانون در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تهیه کردند.

همچنین به درخواست بخش فارسی کتاب‌خانه جوانان مونیخ – که انتشار کاتالوگ “white ravens” را بر عهده دارند – یک نسخه از تمامی کتاب‌های عرضه شده کانون در نمایشگاه فرانکفورت به این کتابخانه اهدا شد.

شصت و چهارمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت روز ۲۳ مهر در حالی به کار خود پایان داد که کانون در آن ۱۵۰ عنوان از تازه‌ترین کتاب‌هایش را شرکت داده بود.


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.