ناظران خارجی در انتخابات مالزی

۱۹فروردین۱۳،

دولت مالزی از ناظران خارجی برای حضور در انتخابات سراسری در این کشور دعوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، “هارون چه سو”، معاون کمیسیون انتخابات مالزی اعلام کرد که این کمیسیون در حال دعوت از ناظران خارجی از کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه‌.آن) برای حضور در سیزدهمین دوره از انتخابات سراسری مالزی است.

وی تصریح کرد: در این راستا قصد داریم تا پنج ناظر اصلی و دو ناظر میهمان برای حضور در انتخابات دعوت کنیم که از هر کشور عضو آ.سه‌.آن یک نفر دعوت خواهد شد.

وی افزود: این ناظران به ایالت‌های مختلف مالزی به جز ایالت‌های ساراواک و صباح اعزام خواهند شد تا بر روند انتخابات نظارت داشته باشند.

این امر در حالی صورت می‌گیرد که اول‌وزیر مالزی روز چهارشنبه با منحل کردن پارلمان این کشور راه را برای برگزاری انتخابات ظرف چند هفته آینده هموار کرد.

نجیب رزاق، اول‌وزیر مالزی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: پادشاه مالزی درخواست مرا برای انحلال پارلمان در سوم آوریل پذیرفت.

این انتخابات مشخص خواهد کرد که آیا ائتلاف حاکم وی که از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۵۷ روی کار بوده همچنان بر سر قدرت باشد یا خیر.

بر اساس قانون اساسی مالزی رقابت‌ها باید ۶۰ روز پس از انحلال پارلمان آغاز شود. کمیسیون انتخابات مالزی طی چند روز آینده زمان انتخابات را اعلام خواهد کرد.

ائتلاف جبهه ملی نجیب رزاق برای اولین بار از زمان انتخابات سال ۲۰۰۸ میلادی دو سوم اکثریت پارلمان را از دست داده و با ائتلاف سه حزبی مخالف تحت رهبری انور ابراهیم، معاون سابق اول‌وزیری کشور مواجه شده است.

نجیب رزاق در یک سخنرانی تلویزیونی اظهار کرد: منتخب نهایی قدرت، مردم می باشند. طی پنج دهه قبل ما به ثبات و رفاه در کشور دست یافتیم و امیدوارم بتوانیم به این روند ادامه دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.