ناظران کشاورزی حافظان منابع آب وخاک کشاورزان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به سبب دید سنتی وافزایش ضایعات گندم در سالهای اخیر حضور ناظران کشاورزی می تواند سبب افزایش آگاهی کشاورزان شده وحفظ منابع آب وخاک را سبب شود .

داوود یارمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به میزان ضایعات گندم به عنوان یک محصول استراتژیک گفت :همه ساله با کاربرد شیوه های نادرست از سوی کشاورزان، بیش از ۳۰ درصد محصولات کشاورزی به هدر می رود.

 وی گفت :به همین منظور  وزارت جهاد کشاورزی به اجرای طرحی مبتنی بر به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان مهندسین ناظر کشاورزی و نیز آموزش شیوه های کاهش ضایعات و افزایش تولید گندم به گندمکاران پرداخته است.

این کارشناس با بیان اینکه رابطه معناداری بین آموزش کشاورزان وکاهش ضایعات وجود دارد ادامه داد:رابطه مثبت و معنی دار ی بین تعداد دفعات ارتباط گندمکاران با کارشناسان کشاورزی وکاهش ضایعات گندم وجود دارد که این مهم گویای نقش کلیدی آموزش در افزایش تولید است .

یار محمدی تصریح کرد :در حال حاضر این طرح در چند استان کشور از جمله قزوین سمنان  ومرکزی در حال اجرا است که امیدواریم با تدابیر مناسب این طرح در دیگر استانهای گندم خیز هم اجراشود .

وی تآکید کرد : شیوه نظارت مهندسان بر فعالیت های مربوط به کاهش ضایعات گندم بر نقش آنها در این گونه فعالیت ها تاثیرگذار است.

یار محمدی در پایان گفت : به سبب دید سنتی وافزایش ضایعات گندم در سالهای اخیر حضور ناظران کشاورزی می تواند سبب افزایش آگاهی کشاورزان شده وحفظ منابع آب وخاک را سبب شود .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.