ناف انسان اقامتگاه چند باکتری است؟؟

۲۸ آبان ،

ناف انسان پناهگاه مناسبی برای زندگی بیش از دو هزار و ۳۰۰ گونه باکتری مختلف محسوب می‌شود.

 

Bacteria

 

به گزارش “یک پارس” به نقل از ایسنا گروهی از محققان هفت دانشگاه آمریکا در طرحی مشترک و با آنالیز ۶۰ نمونه گرفته شده از بند ناف انسان موفق به شناسایی بیش از دو هزار و ۳۰۰ گونه مختلف باکتری شدند.

 

«راب دان» زیست شناس دانشگاه کارولینای شمالی و سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: ناف انسان اقامتگاه مناسبی برای گونه‌های مختلف باکتری است و تعداد باکتری های کشف شده در ناف انسان بسیار بیشتر از پیش‌بینی قبلی محققان است.

 

شایع‌ترین باکتری‌ها تمایل به فراوانی و تکثیر دارند، اما هیچکدام از دو هزار و ۳۰۰ گونه باکتری در تمامی ۶۰ نمونه گرفته شده از ناف انسان دیده نمی‌شوند و تنها هشت باکتری در ۷۰ درصد از نمونه‌ها دیده شده است.

 

همچنین محققان برای نخستین بار در پوست انسان، سه گونه آرکی باکتری (archaea) کشف کردند؛ این میکروارگانیسم اغلب در محیط هایی مانند آب های اسیدی یا آبفشان دیده می‌شوند که دو گونه آن در ناف یک مرد شناسایی شد.

 

محققان تأکید می‌کنند: پیش‌بینی وجود گونه‌های مشخص باکتری در بدن انسان بسیار دشوار است و تنها می‌توان گونه‌های رایج‌تر را شناسایی کرد.

 

این طرح با همکاری دانشگاه ایالتی موزه ملی علوم و دانشگاه کالیفرنیای شمالی با عنوان «جنگل میکروبی» در پوست انسان انجام و نتایج آن در مجله PLoSONE‌ منتشر شده است.

سلامت و زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.