ناکامی نخستین وزنه‌بردار ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا

دومین طلای مردان هم به اردوی چینی‌ها رفت

نخستین وزنه بردار کشورمان در رقابت های قهرمانی آسیا نتوانست درخشش سال گذشته خود را تکرار کند و ناکام ماند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رقابت های دسته ۶۲ کیلوگرم این مسابقات امروز در کره جنوبی برگزار شد و مجید عسگری از کشورمان به روی تخته رفت.

عسگری در حرکت یکضرب کار خود را با انتخاب وزنه ۱۲۳ شروع کرد تا سومین وزنه برداری باشد که روی تخته می رود. او پس ازموفقیت در مهار این وزنه به سراغ وزنه ۱۲۷ رفت که آن را نیز بالای سر برد، اما در سومین حرکت نتوانست وزنه ۱۳۰ را بالای سر ببرد تا با همان حدنصاب ۱۲۷ کیلوگرم به عنوان پنجمی بسنده کند. عسکری در آخرین رکوردگیری تیم ملی هم همین وزنه را در حرکت یکضرب به نام خود ثبت کرده بود. البته مهار وزنه ۱۳۰ کیلوی گرمی هم تغییری در جایگاه این وزنه بردار خوب کشورمان در رده بندی حرکت یکضرب ایجاد نمی کرد، چراکه هنگ کینگ چن از چین با رکورد ۱۳۵ کیلوگرم بالاتر از سایرین ایستاد، عمربک بازاربایف از ترکمنستان با رکورد ۱۳۳ کیلوگرم دوم شد و دو وزنه بردار از اندونزی و کره جنوبی هم با حدنصاب ۱۳۱ کیلوگرم سوم و چهارم شدند.

ملی پوش کشورمان که ۲۰ روز پیش و در جریان رکوردگیری تیم ملی، حدنصاب ۱۶۶ کیلوگرم را در حرکت دوضرب به نام خود به ثبت رسانده بود، برای اولین وزنه درخواستی پشت وزنه ۱۶۱ قرار گرفت اما دو بار پیاپی در مهار آن ناموفق بود. کادر فنی برای آنکه فرصت بیشتری برای عسکری ایجاد کنند وزنه درخواستی او را به ۱۶۲ افزایش دادند تا او ۴ دقیقه بیشتر استراحت کند، اما این تدبیر هم چاره ساز نشد؛ چراکه عسکری در مهار وزنه ۱۶۲ کیلوگرمی هم ناکام ماند و و با اوت کردن، از جدول رقابتها کنار رفت.

عسکری سال گذشته در دسته ۵۶ کیلوگرم وزنه می زد و موفق شده بود به عناوینی چون نایب قهرمانی جوانان جهان و نایب قهرمانی بزرگسالان آسیا دست پیدا کند. او رکورددار دسته ۵۶ کیلوگرم جوانان و بزرگسالان ایران هم به حساب می آید، اما امروز پائین تر از حد انتظار خودش و کادر فنی ظاهر شد تا با این عملکرد ضعیف، کار تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای قهرمانی در آسیا کمی دشوارتر از قبل بشود.

مجید عسکری در پایان حرکت یکضرب دسته ۶۲ کیلوگرم نیز با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی در میان ۸ وزنه بردار گروه A در مکان پنجم ایستاد تا تنها ۲۱ امتیازی تیمی برای کشورمان به دست آورد.

در پایان رقابتهای دسته ۶۲ کیلوگرم مردان، هنگ کینگ چن از چین با رکورد مجموع ۳۰۴ کیلوگرم، هر ۳ مدال طلای یکضرب، دوضرب و مجموع را از آن خود کرد. در این دسته محمد حصبی از اندونزی و هان مین جی از کره جنوبی با رکوردهای ۲۹۷ و ۲۹۵ کیلوگرم عناوین دوم و سوم را به دست آوردند و مدالهای نقره و برنز را به گردن آویختند.

رده بندی ۴ وزنه بردار برتر وزن ۶۲ کیلوگرم مردان در زیر آمده است:

۱- هنگ کینگ چن (چین): یکضرب ۱۳۵/ دوضرب ۱۶۹/ مجموع ۳۰۴ کیلوگرم (مدال طلا)
۲- محمد حصبی (اندونزی): یکضرب ۱۳۱/ دوضرب ۱۶۶/ مجموع ۲۹۷ کیلوگرم (مدال نقره)
۳- هان مین جی (کره جنوبی): یکضرب ۱۳۱/ دوضرب ۱۶۴/ مجموع ۲۹۵ کیلوگرم (مدال برنز)
۴- عمربیک بازاربایف (ترکمنستان): یکضرب ۱۳۳/ دوضرب ۱۵۱/ مجموع ۲۸۴ کیلوگرم


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.