نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و منافع ملی

۲۲خردادماه،

در روزهای اخیر و جاری با تبلیغات انتخابات مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم، امری که رضایت بخش است و نتیجه‌ انقلاب مردمی برای تحقق آزادی و به دست آوردن حق انتخاب آنها است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در روزهای اخیر و جاری با تبلیغات انتخابات مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم. امری که رضایت بخش است و نتیجه‌ انقلاب مردمی برای تحقق آزادی و به دست آوردن حق انتخاب برای مردم است.

پس از سال‌ها مبارزه‌ امام امت و همراهی ملت و تقدیم شهید و جانباز و تحمل شدید بالاخره انقلاب ملت به پیروزی رسید و این حق انتخاب یکی از ثمرات شیرین این انقلاب مردمی است.

اما نکته‌ای که در اینجا متذکر می‌شویم و سبب گلایه‌مندی است این است که نامزدهای محترم ریاست جمهوری به بحث منافع ملی و مصادیق آن کمتر می‌پردازند. به عنوان مثال اینک:

– سهم پنجاه درصدی ایران در دریای مازندران و کلا رژیم حقوقی آنجا محل  مناقشه است.
 
– امارات به ناحق و در کمال تعجب هر از چندی ادعای ارضی به خاک مقدس ایران اسلامی می‌نماید و سه جزیره‌ی عزیز ما را که در حکم ناموس ما است مطالبه می‌کند….!

– زبان رسمی و اتحاد بخش کشور فارسی است و باید برای گسترش و تقویت آن تلاش کرد.

– آثار گران‌بهای علمی و ادبی کهن و یادمان‌های فرهنگی نیاز به تشکیل کمیته‌های علمی بررسی آن‌ها و ترویج آن‌ها و نیز نگهداری دارد.

– حفظ تمامیت ارضی کشور

ولی متاسفانه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران، اصلا و ابدا به این مسائل که بسیار مهم می باشند حتی اشاره هم نکردند و گوئی اصلا به آن‌ها فکر هم هرگز نکرده‌اند.

انتظار می‌رود در فرصت باقیمانده این مسائل را که از مصادیق بارز و ملموس منافع ملی می‌باشند مورد توجه قرار دهند.

یادداشت: محمد رسولی – حقوقدان و پژوهشگر

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. وحید رسایی:

    مطلب بسیار بجا و درستی هست. اتفاقا اگر هر نماینده ای به این جور موارد مربوط به منافع ملی که در یاد داشت استاد رسولی آمده- می پرداخت آرا زیادی را نیز جذب می کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.