نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه پای صندوق رای

جام جم آنلاین: در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۱۰ نامزد پای صندوق رای حاضر شدند.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری کنونی فرانسه و فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسیالیست، دو شانس نخست پیروزی در این انتخابات به شمار می‌روند.

سارکوزی در شعارهای انتخاباتی خود وعده کاهش نرخ مهاجرت به فرانسه را داده و تنها مانع وی برای کسب دوباره مقام ریاست جمهوری، فرانسوا اولاند است که بزرگ‌ترین امید سوسیالیست‌ها نام گرفته است. فردی که هرگز مقام دولتی در سطح ملی نداشته است.

مارین لوپن، دختر بنیان‌گذار جبهه ملی، رهبری حزب راست افراطی را در دست دارد. وی از منتقدان جدی مهاجرت غیر قانونی است و کاهش آمار مهاجرت و رساندن آن به پنج درصد میزان فعلی را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

در مقابل وی ژان لوک ملانشون است که از پشتیبانی یک ائتلاف کمونیست به نام جبهه چپ برخوردار است. وی خواهان «انقلاب شهروندان» است.

فرانسوا بیرو، میانه‌روی مطرح سیاست فرانسه است که در دور اول انتخابا ت ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۷ با کسب یک پنجم آراء سیاستمداران فرانسه را بهت‌زده کرد.

اوا ژولی، کاندیدای حزب سبز‌ها است. وی که اصالتا نروژی است در زندگینامه خود، می‌نویسد : « بخشی از وجود من و رویاهای من با فرانسه پیوند خورده است.»

نیکلا دوپون انیان از حزب جمهوریت، فیلیپ پوتو از حزب جدید ضدسرمایه‌داری، ناتالی آرتود، کاندیدای حزب پیکار کارگران و ژاک شمیناد، از اعضای حزب پیشرفت و همبستگی نیز از دیگر کاندیداهای شرکت کننده هستند که از شانس بسیار اندکی برای پیروزی در دور نخست برخوردار هستند.

با وجود رقابت کاندیدا‌ها اما نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از فرانسوی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.