نامزدهای انتخاباتی باید حیثیت و آبروی نظام را حفظ کنند

۰۸خردادماه،

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی:

رئیس دستگاه قضایی گفت: توقع از نامزدهای انتخاباتی این است که حیثیت و آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال شخصیتی و مردم سالاری دینی آن را حفظ کنند.

به گزارش نور نیوز ، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خردادماه، تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با فکر دقیق و تیزبین حضرت امام (ره) و متکی بر ارزش‌های اسلامی و انسانی احیا شد که بدیلی نداشته و نخواهد داشت و با تکیه بر حضور مردم در صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام سیاسی خاص و مبتنی بر فلسفه سیاسی خاص به جهان معرفی شد.

رئیس قوه قضاییه مردم سالاری دینی را نظام سیاسی مبتنی بر ارزش‌های الهی برشمرد و گفت:‌ کشورهای غربی که در تاریخ سیاسی و فرهنگی – اجتماعی خود سابقه طولانی استثمار و استعمار و سلطه بر کشورهای دیگر و جنایت علیه بشریت دارند، نظام مردم سالاری دینی را نمی‌توانند هضم کنند و از درک جایگاه والای ولایت فقیه عاجزند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر این‌که فهم مقولاتی مانند ولایت فقیه و مردم سالاری دینی برای غربی‌ها بسیار گران است، افزود: غربی‌ها که به سلاح‌های کشتار جمعی مسلح می باشند و حتی آنرا بکار گرفته‌اند و در حاکمان خود تقوی را شرط نمی‌دانند، نمی‌توانند بفهمند که ولایت فقیه چه جایگاهی بر پایه نگاه معنوی و دینی مردم دارد و با نگاه استبدادی و استکباری غربی‌ها متفاوت است چرا که ولی‌فقیه بر دل‌ها حکومت می‌کند، همانگونه که حضرت امام (ره) پیش از برگزاری هر انتخاباتی از سوی مردم به رهبری نظام اسلامی برگزیده شد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌که نگاه و نظر غربی‌ها دربارهٔ استبدادی بودن نظام مبتنی بر ولی‌فقیه به سبب عدم درک آنان از نوع نگاه مردم جامعه اسلامی به جایگاه ولی فقیه است، گفت:‌ تبعیت مردم از مراجع و روحانیون عظام با پشتوانه‌ای بیش از هزار سال در بسیاری از جوامع اسلامی حاکم بوده و حضرت امام (ره) پیش از تشکیل جمهوری اسلامی ایران، دارای ولایت بود و بر قلوب مردم ما حکومت داشت.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: واجب‌الاتباع بودن ولی‌فقیه مبتنی بر شرایط و ویژگی‌های آرمانی و دینی مانند عدالت، تقوا، اجتهاد و مدیر و مدبر بودن است ولی این ویژگی‌ها در نظام سیاسی و مدیریت غربی‌ها، چندان اهمیتی ندارد و ما مفتخر هستیم که چنین کسی رهبر فکری و عملی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در عالم پرآشوب و پر از «ایسم‌های» امروزی راهی مبتنی بر ارزش‌های الهی را برای مردم و امت‌های مظلوم جهان باز کرده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی تفکر اسلامی را حافظ حقوق تمام مردم حتی غیرمسلمانان دانست و گفت:‌ اما در مقابل، غربی‌ها براساس تفکر و نظام سیاسی خود، هرگاه لازم بدانند برسر مردم غیرخودی بمب‌های اتمی و شیمیایی می ریزند و در جغرافیای فکری و سیاسی آنان حقوق بشر جز ابزاری برای سلطه و پیشبرد منافع خودشان چیزی نیست.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از زمان تاسیس روز به روز به قله‌های کمال نزدیک‌تر شده و می‌شود و رهبری نظام و ولایت فقیه وزنه‌ای استوار در ایجاد آرامش و طمأنینه برای کشور است و اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، توقع از نامزدهای انتخاباتی این است که حیثیت و آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال شخصیتی و مردم سالاری دینی آن را حفظ کنند.

آیت‌آلله آملی‌لاریجانی افزود: امیدواریم عزت، وقار و متانت در کلام نامزدها ساری و جاری شود و سخنانی نگویند که چراغ سبزی به دشمنان تلقی شود.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی دربارهٔ پیش‌نویس طرح دادرسی الکترونیکی و آیین‌ دادرسی جرایم رایانه‌ای ادامه یافت.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.