نامزدهای مهم‌ترین جایزه تئاتر بریتانیا معرفی شدند

۷فروردین ۱۳،

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/6-1-1392/IMAGE635000217879420867.jpg هلن میرن در صحنه‌ای از نمایش «تماشاگر»

/Images/News/Larg_Pic/6-1-1392/IMAGE635000217888780883.jpg نمایی از نمایش «ماجرای عجیب سگی در شب»

/Images/News/Larg_Pic/6-1-1392/IMAGE635000217897984899.jpg کریستین اسکات تامس (سمت چپ) در صحنه‌‌ای از نمایش «ایام قدیم»

/Images/News/Larg_Pic/6-1-1392/IMAGE635000217907188916.jpg شرایدن اسمیت، برنده دو جایزه اولیویر برندگان را معرفی می‌کند

/Images/News/Larg_Pic/6-1-1392/IMAGE635000218114825280.jpg جیمز مک‌آووی در صحنه‌ای از نمایش «مکبث»

به گزارش خبرآنلاین، نمایش «ماجرای عجیب سگی در شب» در وست‌اِند لندن روی صحنه است.
 
این نمایش که اقتباسی از رمانی به همین نام است، نامزد جایزه اولیویر بهترین نمایش تازه و بهترین بازیگر مرد (لوک ترداوی) شده است.

 

«ماجرای عجیب سگی در شب» را سیمون استفنز برای صحنه اقتباس کرده است. در این نمایش ترداوی نقش پسری ۱۵ ساله به نام کریستوفر را بازی می‌کند که مبتلا به نوعی بیماری شبیه اوتیسم است. او که نابغه ریاضی است سعی می‌کند ماجرای کشته شدن سگ همسایه‌اشان را حل کند.

 

ماریان الیوت، کارگردان این نمایش گفت: «از این تعداد نامزدی جایزه اولیویر برای نمایش‌مان بسیار هیجانزده هستم. کار ما در آغاز تجربه با رمان درخشان مارک هادون بود، اما حالا به یک تجربه کامل خلاقانه و تاثیرگذار بدل شده است.»

 

رقبای «ماجرای عجیب سگی در شب» برای رسیدن به جایزه بهترین نمایش تازه، درام «Constellation» اثر نیک پاینز، «تماشاگر» اثر پیتر مورگان و «این خانه» اثر سیاسی جیمز گراهام می باشند.

هلن میرن برای بازی در نقش ملکه الیزابت دوم، همان نقشی که برایش جایزه اسکار را به ارمغان آورد، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن است. او در نمایش «تماشاگر» این نقش را بازی می‌کند.

 

میرن برای رسیدن به جایزه اولیویر بهترین بازیگر زن باید با هتی موراهان در نمایش «خانه عروسک»، بیلی پایپر در نمایش «تاثیر» و کریستین اسکات تامس در نمایش «ایام قدیم» رقابت کند. میرن سال ۲۰۰۷ در فیلم «ملکه» نقش ملکه الیزابت دوم را بازی کرد و برای آن اسکار گرفت، فیلمنامه آن فیلم را پیتر مورگان نوشته بود.

 

در بخش بهترین بازیگر مرد، ترداوی باید با بازیگران مشهوری مثل روپرت ایورت در نمایش «بوسه یهودا»، جیمز مک‌آوی در «مکبث»، مارک ریلانس در «شب دوازدهم» و ریف اسپال در «Constellation» رقابت کند.

 

هر دو نمایش «مکبث» و «شب دوازدهم» نیز در بخش بهترین نمایش احیاشده (دوباره اجراشده) هم نامزد می باشند. رقیب‌های این دو نمایش، «سفر طولانی روز به دل شب» و «ایام قدیم» می باشند.

 

نامزدهای جوایز اولیویر را روث ویلسن و الن پیج، بازیگران برنده جایزه اولیویر سه‌شنبه در هتل «مِی فِر» در لندن معرفی کردند.

 

دیگر نمایش پیشتاز نامزدی جوایز اولیویر امسال «Top Hat» است که براساس فیلم سال ۱۹۳۵ فرد آستر و جینجر راجرز ساخته شده و در هفت رشته نامزد است. بازیگران این نمایش در بخش بازیگران نمایش موزیکال نامزد جایزه شده‌اند.

 

نمایش خونین استفن سوندهایم یعنی «سوئینی تاد» در شش رشته نامزد جایزه اولیویر شده است. دو بازیگر این نمایش مایکل بال و آیملدا استانتن نیز در بخش بهترین بازیگر مرد و زن نمایش موزیکال نامزد شده‌اند.

 

در بخش بازیگران مرد نمایش موزیکال، بال باید با الکس بورن در نمایش «مرا ببوس کیت»، تام چمبرز در «Top Hat» و ویل یانگ در «کاباره» رقابت کند. در بخش بازیگران زن نمایش موزیکال نیز هیتر هدلی در «محافظ»، هانا وادینگام در «مرا ببوس کیت» و سامر استرالن در «Top Hat» رقیب استانتن می باشند.

 

«سوئینی تاد» در بخش نمایش احیاشده موزیکال باید با «گروه سرود»، «کاباره» و «مرا ببوس کیت» رقابت کند.

 

نامزدهای بخش بهترین نمایش تازه موزیکال «بازنده‌آباد»، «خواهر سول»، «محافظ» و «Top Hat» می باشند.

 

تنها جایزه‌ای که مخاطبان نمایش‌ها برای آن رای می‌دهند، جایزه تماشاگران رادیو بی‌بی‌سی است؛ در این بخش موزیکال «بیلی الیوت»، موزیکال «ماتیلدا»، «شبح اپرا» و «Wicked» نامزد می باشند.

 

در بخش اپرا «بیلی باد»، «کالیگولا»، «La Traviata» و «انیشتین در ساحل» نامزد می باشند.

 

برندگان جوایز اولیویر ۲۸ آوریل ساعت ۱۸:۳۰ (به وقت محلی) در تماشاخانه سلطنتی لندن معرفی می‌شوند. مجریان این مراسم هیو بُن‌ویل و شریدان اسمیت می باشند.

 

سال قبل نمایش موزیکال «ماتیلدا» با بردن هفت جایزه رکورد تازهی برای خود ثبت کرد.

 

بی‌بی‌سی / ۲۶ مارس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.