نامهربانی وزارت نیرو با طرح مسکن مهر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در حالی وزیر راه و شهرسازی از تسریع روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر خبر داده که وزارت نیرو دولت یازدهم عملا اقدام چندانی برای خدمات واحدهای این طرح انجام نداده و هر روز بهانه‌تراشی می‌کند

مسکن مهر

خبراقتصادی:عباس آخوندی با بیان اینکه در حوزه مسکن مهر به تمام تعهدات دولت قبلی پایبند هستیم ، اظهار داشت: حتی می توان گفت سرعت انجام پروژه های بیش از قبل است.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع مسکن افزود:  مسکن فقط در حوزه مسکن مهر خلاصه نمی شود بلکه باید کل بازار این بخش را فعال کنیم تا به نوعی همه مردم ایران با سلیقه ها و توان مالی مختلف حق دسترسی به مسکن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد بزودی برنامه جامعی برای بخش مسکن که هم برای ابن بخش و هم برای خروج از رکود تورمی کنونی موثر باشد تهیه شود.

با آ‌ن‌که آخوندی از سرعت گرفتن تکمیل پروژه‌های مسکن مهر خبر داده، اما در شهرهای اطراف تهران مانند پردیس و پرند حدود ۲۵ هزار واحد تکمیل شده وجود دارد که قابل واگذاری به متقاضیان نیست. این واحدهای مسکونی به سبب عدم پایبندی وزارت نیرو به تعهداتش نه انشعاب آب دارند و نه برق و فاضلاب. ۳۰۰۰ هزار واحد مسکن مهر فاز ۹ شهر پردیس بیش از یکسال است که کار ساخت آنها به اتمام رسیده اما به سبب خلف وعده وزارت نیرو قابل واگذاری به متقاضیان نیست.

در شهر پرند نیز این معضل با شدت بیشتری به چشم می‌خورد و بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر به سبب نداشتن امکانات زیربنایی قابل واگذاری نیستند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در این‌باره به تسنیم گفته بود: با وجود پیگیری‌‌های مستمر، وزارت نیرو به تعهداتش در مسکن مهر پایبند نیست و افتتاح‌ها باز هم تاخیر دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.