نامه استاد حکیمی به فیدل کاسترو به ۱۶ زبان زنده دنیا منتشر شد

نامه مهم استاد محمد رضا حکیمی به فیدل کاسترو رهبر کوبا به ۱۶ زبان زنده دنیا ترجمه و منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،نامه استاد حکیمی به فیدل کاسترو شامل بند‌های مهمی در راستای معرفی اسلام به غیر مسلمانان در قالب زبانی ساده،متقن و مستدل است.

این نامه که به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ۱۶ زبان زنده دنیا ترجمه و منتشر شده است به زودی از سوی رایزنی های فرهنگی و سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

سید محمد حسینی،چندی پیش با حضور در منزل استاد حکیمی ضمن دیدار با ایشان با اهدای یک نسخه از کتاب منتشر شده مراتب قدردانی خود را از وی ابراز کرد.

وزیر ارشاد در این دیدار از آمادگی و تصمیم این وزارتخانه مبنی بر ترجمه ۳۰ جلد چکیده آثار استاد حکیمی با موضوع معرفی قرآن، پیامبر اسلام (ص)، ائمه معصومین(ع)، صحیفه سجادیه و غیره خبر داد که به زودی ترجمه آثار آغاز،منتشر و عرضه خواهد شد.

در ادامه این دیدار ستاد حکیمی با تقدیر از تلاش های موثر فرهنگی وزارت ارشاد در راستای گسترش و اشاعه فرهنگ ناب اسلام در داخل و خارج کشور اظهار داشت :مهمترین و سنگین ترین رسالت درمسائل دینی و فرهنگی کشور برعهده این وزارتخانه است.

وی افزود: درمیان وزارتخانه ها, وزارت ارشاد ،آموزش و پرورش و علوم از جایگاه ویژه ای برخوردارند و نحوه عملکرد این وزارتخانه ها درتعالی کشور به سمت آرمان های امام ( ره ) بسیار تعیین کننده است .

استاد حکیمی افزود: اگر نشر عالیم انسانی تشیع دربین جامعه رواج پیدا کند بی شک مردم از سخنان معصومان (ع) تبعیت خواهند کرد.

به گفته وی برای تعالی بشریت هیچ مکتبی به اندازه اسلام و فقه جعفری توان لازم را ندارد و وظیفه فرهنگی ما این است که دراین راستا فعالیت کنیم .

استاد حکیمی درادامه, راه اندازی سایت “هادی نت”و برگزاری کنگره شعر برای امام هادی(ع) در شناساندن این امام معصوم را مفید دانست و یادآورشد: متاسفانه در شناساندن ائمه اطهار به مردم کوتاهی کرده ایم و همین امر سبب گستاخی عده ای نسبت به ساحت مقدس قرآن و ائمه اطهار شده است.

این نویسنده برجسته کشور، نکوداشت مفاخر بزرگ را بسیار با ارزش دانست و گفت: تجلیل ،تکریم و شناساندن شخصیت های اسلامی، فرهنگی و علمی کشور یک وظیفه اسلامی و انسانی و راهی برای بسط و گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه جهانی است .

وی با ذکر خاطراتی از آیات عظام شیخ مجتبی قزوینی ، سید موسی زرآبادی ,علامه امینی و دیگر اساتید خود ، ایران را مهد پرورش مفاخر و شخصیت های دینی ، فرهنگی و علمی خواند و ضمن اعلام آمادگی برای نوشتن یادداشت و مقاله برای مفاخر کشور گفت: نکوداشت بزرگان و مفاخر کشور , پاسداشت ارزشهاست.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.