نامه خانواده‌های زندانی در آمریکا به دبیر کل سازمان ملل تقدیم شد

معاون کنسولی وامور مجلس ایرانیان خارج از کشور گفت: در جریان سفر اخیر بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل به تهران، خانواده هایی که عزیزان بی گناهشان در زندان آمریکا بوده و یا در زندان دیگر کشورها در آستانه استرداد غیر قانونی به آمریکاهستند، با تقدیم نامه‌ای خواستارآزادی بی قید و شرط آنها شدند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره اخبار و اطلاعات وزارت خارجه کشورمان، معاون کنسولی و امور مجلس ایرانیان خارج از کشور گفت: در جریان سفر اخیر بان‌کی مون  دبیر کل سازمان ملل به تهران، خانواده‌هایی که عزیزان بی گناهشان در زندان آمریکا بوده و یا در زندان دیگر کشورها در آستانه استرداد غیر قانونی به آمریکاهستند، با تقدیم نامه‌ای خواستارآزادی بی قید وشرط آنها شدند.

در نامه خانواده های زندانی در آمریکا به دبیر کل سازمان ملل آمده است که دولت ایالات متحده آمریکا در سال های اخیر با تشدید رویکرد خصمانه خود در قبال آرمان های ملت ایران به بهانه مقابله با فعالیت های هسته ای قوانین تحریم ظالمانه و یکجانبه ای را وضع نموده است .
 
دراین نامه آمده است: در حالی که نفی و اعمال فرا سرزمینی قوانین ملی از بدیهیات اصول حقوق بین الملل است متاسفانه رویه غیرقانونی دولت آمریکا در این زمینه موجب روندی از بازداشت شهروندان بیگناه ایرانی در آمریکا با برخی دیگراز کشورها بنا به درخواست آمریکا شده است که مانند هر انسان دیگر مسغول فعالیت های عادی روزمره خود بوده اند.
 
نویسندگان این نامه یادآورشدند: گزارش های موجود و اظهارات صریح قربانیان این روند موید بازداشت این انسان های بیگناه در شرایط رقت بار غیر انسانی و اعمال شکنجه روحی و روانی نسبت به آنها می باشد.
 
در ادامه این نامه آمده است که ما امضاء کنندگان این نامه که طی این مدت بازداشت عزیزانمان متحمل خسارت های معنوی و مادی فراوانی شده ایم مراتب نگرانی شدید خود نسبت به سرنوشت عزیزانمان را اعلام و از جنابعالی انتظار داریم در چارچوب گسترش رعایت حقوق اساسی انسانها و سعادت آنها به عنوان روح منشور ملل متحد از دولت آمریکا بخواهید فرزندانمان را در اسرع وقت وبدون قید وشرط سیاسی آزاد یا درخواست استرداد آنها به آمریکا را کشورهای مربوطه اغو نماید.
 
درپایان این نامه ضمن آرزوی برقراری صلح وامنیت در سراسر جهان آمده است: امیدواریم سفر جنابعالی فرصتی برای تحقق این هدف انسانی بوده و آزادی انسان های بیگناه در کنار سایر سوابق درخشان شما ثبت گردد در این راستا منتظر اخبار امیدوارکننده از سوی جنابعالی خواهیم بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.