نامه فرهاد دانشجو به مسئولان دانشگاه آزاد

۰۸خردادماه،

14-289.jpg

رییس دانشگاه آزاد در نامه‌ای به معاونین، روسای واحدها و مراکز‌ آموزشی، مراکز سما، مرکز آزمون، روابط عمومی و مدیران تاکید کرد: به جای تعریف و تمجید از اشخاص به رسیدگی بهتر و موثرتر و بهینه به مسوولیت‌های محوله بپردازیم.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرهاد دانشجو در نامه‌ای خطاب به معاونین، روسا و مدیران دانشگاه آزاد، تاکید کرد: به جای تعریف و تمجید، به برنامه‌ریزی صحیح برای آینده و تشریح اصولی و علمی دستاوردهای بسیار ارزنده آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی، دانشجویی، بین‌المللی، اداری مالی و … بپردازیم.

در این نامه آمده است: «تحسین و تعریف و تمجید مسوولان در حضورشان و یا افراط در تمجید از مسوولان در غیابشان خدای ناکرده سبب می‌گردد که مغرور شوند و به باوری بی‌اساس از خویش برسند و زمینه را برای فخرفروشی و خودبین بارآوردن اشخاص فراهم می‌کند و برای ستمگران و خیانتکاران نوعی تعریف و تشویق عملی به شمار می‌آید.

عزیزانم وقتی می‌شنوم و یا می‌بینم بعضی اشخاص برای نشان دادن دوستی و علاقه تعریف و تمجید می‌کنند و یا عکس اینجانب را در جلسات عمومی و یا اتاق خود می‌گذارنند، احساس می‌کنم آنها تیغی را بر گردنم نهاده‌اند و قصد جان و شرفم را کرده‌اند. باز می‌پندارم اگر با کارد برنده و تیزی به سراغم بیایند، برایم بهتر است، از اینکه در پیش‌رو مدحو گویند و تمجید آن‌چنانی کنند و اگر معذوریت اخلاقی اجازه می‌داد، دوست داشتم به صورت مدح‌کننده خاک بپاشم تا به این طریق نفرت خود از این رفتارعلنی کنم. می‌ترسم از عذاب دردناک الهی و از اینکه تعریف و تمجید آنها مرا از خودراضی و مغرور کند و از اهل نجات جدایم سازد.

تشویق و تقدیر از اشخاص برای کارهای نیکی که انجام شده اگر در حد اعتدال باشد، مضمون نیست ولی این حقیر و برادر کوچک شما مایل است حتی از چنین سرور و تقدیر و تشکری نیز خود را دور کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ضروری است به جای تعریف و تمجید از اشخاص، به رسیدگی بهتر و موثرتر و بهینه به مسوولیت‌های محوله و برنامه‌ریزی صحیح برای آینده و تشریح اصولی و علمی دستاوردهای بسیار ارزنده آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی، دانشجویِی، بین‌المللی، اداری و مالی و … بپردازیم و در ارتقای کیفیت فعالیت‌ها اهتمام بیشتری کنیم و به تقاضاهای ارباب رجوع با محبت و مهربانی بیشتر و قانونمند و دقیق رسیدگی کنیم و به جای سرودن شعر برای تمجید و نصب عکس مسوولان دانشگاه در گردهمایی‌ها، اتاق‌ها، سمینارها و پایگاه اینترنتی‌ها عشق و علاقه خود را نثار اسلام و رهبر فرزانه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بنماییم.

در پایان این نامه آمده است: اینجانب به برادری و دوستی شما نیازمندم و امیدوارم با رعایت مفاد این نامه، ضمن نشان دادن حسن نیت و حسن تدبیر، اینجانب را از عذاب الهی دور بدارید. مدیران دانشگاه و روسای واحدها و مدیران حراست و بازرسی و روسای محترم سما و مرکز آزمون و دیگر مسوولان در دانشگاه آزاد اسلامی ملزم و موظف به رعایت موارد ذکر شده می باشند. از همه شما برادران و خواهران بزرگوار تشکر کرده و التماس دعا داشته و به دوستی و برادری شما افتخار می‌کنم.»

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.