نامه مادر یک آزاده همراه با نامه رمزی فرزندش به امام(ره)/ آخر نامه را با امضای “پدربزرگ حاج آقا موسوی” ختم نمایید

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)/ ۳۷

با عرض معذرت آخر نامه را با امضای “پدربزرگ حاج آقا موسوی” ختم نمایید، خدایا، خدایا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار- و از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.

عظمت شخصیت امام(ره) و عمق و گستردگی آن حتی برای نزدیک ترین افراد و برجسته ترین شاگردان ایشان قابل دسترسی و شناخت دقیق نبود و کسی را هم یارای چنین ادعایی نیست، با این همه هر کس متناسب با درک و ظرفیت خویش و از بعد ظاهری و اثباتی،‌ قطره ای از دریای حکمت و فرزانگی امام(ره) را چشیده است و با جمع آوری این قطره‌هاست که جویبارهایی از آن دریای فضیلت برای تشنه کامان تاریخ و نسل‌های آینده، جاری می‌شود.
 
“محمد حسین رحیمیان” نویسنده کتاب “یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی قدس سره” می‌نویسد: این بنده ناچیز بیش از نیمی از عمرم را به سان خاری،‌ در کنار گل بی خار وجودش سر کردم، ولی به دلیل قابلیت، کمتر از طراوت و زیبایی ملکوتیش بهره مند شدم و بی گمان آنچه از او نصیبم شد، قطره ای بود از دریا و در عین حال آنچه از درک احساسم با قلم شکسته در قالب الفاظ ناقص می‌آید باز هم قطره ای است از دریا!

آنچه در زیر می‌آید هرگز نمی‌تواند معرف شخصیت والای حضرت امام(ره) باشد، بلکه فقط گوشه‌ای است از داستان آشنایی “محمد حسن رحیمیان” و خاطراتی چند از آنچه مستقیما شاهد و مرتبط با آن بوده است و البته در چند موردی که نقل صدها خاطره ای  است که از دیگران شنیده است.

علاقه مندان به خواندن خاطرات می‌توانند هر روز راس ساعت ۶ صبح با مراجعه به سایت باشگاه خبرنگاران، ‌چند مورد از این خاطرات را مطالعه کنند و البته روند نقل این خاطرات در رسانه مذکور تا زمان رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

نامه یک خانواده شهید

بسمه‌تعالی

محضر مبارک رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی “آیت‌الله العظمی امام خمینی حفظه‌الله تعالی”

ضمن سلام. سلام یک خانواده شهید عزیز از دست داده و داغدار را به آن مرجع دلسوز و بیدار و قلب پاک شما می‌رسانم. ای عزیز دل خانواده‌های شهدا و ای کسی که نامت تسکین دهنده دل سوخته مادران و پدران در سوگ نشسته است، بدان که ما نه تنها ناراحت نیستیم، بلکه بهترین لحظه‌های زندگی ما آن لحظه‌ای بود که خبر شهادت فرزندمان را شنیدیم و در صف خانواده‌های شهدا قرار گرفتیم.

حال تقاضامندیم که لطف فرموده خط مبارک و امضای خویش را به عنوان یادگاری و تبرک به این خانواده ارسال دارید. در انتظار نامه شما در پایین همین‌ نامه هستیم.

پاسخ امام(ره)

بسمه تعالی

من افتخار می‌کنم  به امثال شما شهید پروران شجاع متعهد، خداوند شهید عزیز شما را رحمت و به شما و دیگر را با امضای “پدربزرگ حاج آقا موسوی” ختم نمایید، خدایا، خدایا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار- و از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا. آمین یا رب العالمین- مادر یک اسیر.

نامه مادر یک آزاده همراه با نامه رمزی فرزندش

بسمه تعالی 
خدمت مسئول محترم دفتر امام(ره)
 
سلام علیکم- پس از عرض سلام و آرزوی موفقیت برای شما. نظر به این که پسر اینجانب مدت ۸ ماه است که در قید اسارت صدامیان کافر می‌باشد، اخیرا در نامه‌اش نوشته است که خیلی دلم برای پدربزرگم حاج آقا موسوی تنگ شده است و ما چون نمی‌توانیم به علت محدودیت برای ایشان، عکس یا پوستر امام(ره) را بفرستیم، لذا خواهشمندیم در صورت امکان نامه‌ای را که خدمتتان تقدیم می‌کنم، به حضرت امام(ره) مدظله العالی بدهید تا ایشان برای تبرک و تسلی دل این فرزندان عزیز ما که در زندان‌های تاریک و نمناک عراق به سر می‌برند، چند سطری مرقوم بفرمایند. ضمنا با عرض معذرت آخر نامه را با امضای “پدربزرگ حاج آقا موسوی” ختم نمایید، خدایا، خدایا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار- و از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا. آمین یا رب العالمین- مادر یک اسیر.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.