نامه نمایندگان به رییس جمهور: بدهکاران دانه درشت بانکی را معرفی کنید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، خواستار معرفی بدهکاران دانه درشت بانکی شدند.

خبر اقتصادی:محمدرضا پورابراهیمی گفت: در این نامه که به امضاء جمعی از نمایندگان رسیده از رئیس جمهور خواسته شده تا نسبت به معرفی و اعلام اسامی بدهکاران دانه درشت بانکی اقدام کند.

در این نامه خطاب به روحانی آمده است:

“احتراما چنانچه استحضار دارید مطالبات معوق بانک‌ها سبب شده تا قدرت وام‌دهی و تحرک این موسسات را تحت الشعاع قرارداده و امکان تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی نیمه تمام و به بهره‌برداری رسیده را با مشکل مواجه نماید. این مشکل تا حدی نمود پیدا کرده که براساس نظرسنجی‌ها در صدر مشکلات واحد‌های تولید قرار دارد. در طول سال‌های قبل اقدامات خود بانک‌ها، بانک مرکزی، قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای وصول این مطالبات ره به جایی نبرده و فرصت‌های فراهم شده توسط مجلس برای استمهال بازپرداخت بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی رهاوردی نداشته است، به نظر می‌رسد که یکی از راه‌های وصول سریعتر این مطالبات استفاده از اهرم افکار عمومی خصوصا برای بدهکاران عمده سیستم بانکی است.

از آنجا که این اقدام سبب می‌شود تا تعارفات و رودربایستی کم اثر و گام عملی برای وصول مطالبات باشد، انتظار دارد دستور فرمائید لااقل فهرست بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان که بدهی معوق دارند را برای اطلاع عموم منتشر نمایند.”

در این نامه که به امضای حدود ۱۵ نفر از نمایندگان رسیده اسامی الیاس نادران، جعفر قادری، احمد توکلی، حسین‌زاده بحرینی، هادی قوامی، ‌تاجگردون، رحیم زارع، محمد مهدی مفتح،، حسن‌نژاد، محمدرضا پورابراهیمی نیز وجود دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.