نامه هیات مدیره خانه سینما به وزیر ارشاد درباره حواشی شبکه نمایش خانگی

خانه سینما طی نامه ای از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  درخواست همراهی با صنوف سینمایی را مطرح کرده است.

در متن نامه که روابط عمومی خانه سینما در اختیار ایسنا گذاشته خطاب به سید عباس صالحی آمده است:

“با سلام و احترام 

 در جهان امروز که بنیان تمدنی آن “بر تصویر”  قرار گرفته ؛ هنر تصویرگری و تصویر سازی بلا شک یک هنر برتر است. ملت بی تصویر مثل آن است که زبانی از زبانهای رایج دنیا را که مردم با آن سخن می گویند،  نمیدانند.

 مدتهاست که همکاران خلاق و کارورز ما در اصناف سینمای ایران، کارشناسان و دوستداران فرهنگ و هنر کشور نگرانیهای جدی و دردمندانه خود را از آشوبناکی فضای تولید در بسترهای تولید و نمایش خانگی و فضای مجازی به روشهای گوناگون اعلام میکنند.

 اتکای به قانون و رفتار قانونی اولین و ساده ترین روش حل معضلات است ، ما از جنابعالی در مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم بر حاکمیت قانون و روشهای قانونی مصرانه اقدام کنید و اجازه ندهید در ایامی که بحران کرونا هست و نیست پدیدآورندگان فرهنگی و هنری را در خطر قرار داده است و اکثریت عظیم همکاران ما با بحران بیکاری و بالتبع گرفتاریهای معیشتی مواجه شدهاند ، رفتار فراقانونی و غیر کارشناسانه در زمینه نمایش خانگی و بسترهای جدید فراهم شده برای تولید را دچار بحران کند که بطور حتم در این مسیر حمایت‌های همه جانبه جامعه اصناف سینمایی کشور را نیز در کنار خود خواهید داشت. 

  هیأت مدیره خانه سینما در ادامه درخواستهای صنفی اعضای خود و در حمایت تمام عیار از تقاضای آنان؛ از جنابعالی میخواهد مسیر و فرصت جهش تولید را فراهم کنید. در غیر اینصورت می بایست به آینده و همکاران ما پاسخگو باشید. 

یقین داریم جنابعالی که از فرهیختگان و دلسوزان هستید بر این امر مهر تأئید می زنید.”

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، طی چند ماه گذشته مباحث واگذاری مجوزهای شبکه نمایش خانگی از وزارت ارشاد به سازمان صدا و سیما جدی تر مطرح شده است و نگرانی را برای اهالی سینما بوجود آورده است.

همچنین ۲۸ صنف خانه سینما طی هفته های گذشته در بیانیه ای مشترک نسبت به حواشی بوجود آمده برای شبکه نمایش خانگی واکنش نشان دادند. 

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.