نامی از فعالیت کمیته اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات خبرداد

۲۹ام بهمن ،

 

سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین گفت‌وگوی خود با ایسنا، از تصمیمات وزارتخانه برای حمایت و رفع مشکلات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه فاوا از طریق "مدیریت هوشمند سرمایه‌گذاری" و فعالیت کمیته اقتصاد مقاومتی در مجموعه وزارت ارتباطات خبر داد.
 
دکتر محمد حسن نامی اظهار کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عنوان یکی از چشم اندازهای اصلی نظام اسلامی است که با نام‌گذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری برای سال ۹۲ که در امتداد جهاد اقتصادی سال ۹۰ و دیگر نامگذاری‌های سالهای اخیر محسوب می‌شود بیانگر اهمیت این موضوع در پیشرفت و توسعه عدالت محور کشور است.
 
وی افزود: افزایش تمایل سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه فاوا، تسهیل فرایندهای مربوط به سرمایه گذاری در حوزه فاوا و توسعه بر بسترهای کمی و کیفی دسترسی مطلوب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به فرصت‌های بالقوه و بالفعل حوزه فاوا با اولویت سرمایه گذاری داخلی از جمله اهداف وزارت ارتباطات در حمایت از تولید داخل محسوب می‌شود.
 
نامی در ادامه تاکید کرد: ستاد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی فاوا در مجموعه وزارت ارتباطات تشکیل شده و برای پیشبرد هدفمند اهداف پیش بینی شده، بیش از شش کمیته تخصصی با حضور فعالان بخش خصوصی و مسوولان ذی ربط در بخشهای گوناگون تشکیل شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: از جمله کمیته‌های تشکیل شده می توان به کمیته راهبری سامانه‌های " طرح جامع توانمند سازی صنعت فاوا" کمیته مدیریت سرمایه گذاری فاوا، کمیته بازنگری قانون برگزاری مناقصات و کمیته اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
 
سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم محقق شده در این حوزه می توان به تهیه طرح جامع توانمندسازی صنعت فاوا در قالب پنج سامانه اشاره کرد که سامانه جامع شناساسی و رتبه بندی تامین کنندگان حوزه ICT و پایگاه قوانین، مقررات و بخشنامه‌های حوزه ICT از جمله این سامانه‌ها محسوب می‌شوند.
 
وی ادامه داد: همچنین تاکنون بسته حمایتی جهت حمایت از بخش خصوصی تدوین شده که در صورت تصویب و ابلاغ مراجع ذی صلاح حمایت در حوزه‌های مختلف نظیر حمایتهای علمی و فنی، حمایت‌های مالی و تسهیلاتی، حمایت‌های قانونی و مقرراتی و حمایت های اطلاعاتی عملیاتی خواهد شد.
 
نامی در پایان به فعالیت کمیته اقتصاد مقاومتی در مجموعه وزارت ارتباطات تصریح کرد: خودکفایی در محصولات فاوا از جمله اهداف این کمیته است که امیدواریم با اجرایی شدن برنامه‌های مد نظر، مدیریت تحقیق و تولید و مدیریت مصرف در این حوزه اجرایی شود.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.