نام آیت‌الله تسخیری در عرصه بین‌الملل می‌درخشد

۰۸ام بهمن ،

عضو خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله تسخیری در عرصه فقه، اعتقادات، ‌فرهنگ و…. یک مرزبان کم‌نظیر است و نام او در عرصه بین‌الملل می‌درخشد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حسینی‌بوشهری شامگاه امروز در آیین نکوداشت آیت‌الله تسخیری گفت: آیت‌الله تسخیری شخصیت ارزشمند جهان اسلام و پرچمدار وحدت اسلامی است که در عرصه بین‌الملل می‌درخشد.
 
وی با بیان این‌که روحانی بودن یک شغل نیست بلکه یک مسئولیت است گفت: بر اساس آیات قرآن مرزبانی از رسالت‌های روحانیت است و آیت‌الله تسخیری در عرصه فقه، اعتقادات، ‌فرهنگ و…. یک مرزبان کم‌نظیر است
 
وی افزود: این شخصیت بزرگ از علم و دانش برخوردار بوده و عالمانه سخن می‌گوید و از فرصت‌ها به خوبی بهره می‌جوید.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که آیت‌الله تسخیری شیوه مرزبانی را به خوبی می‌داند گفت: ایشان با فهیمان، فهیمانه سخن می‌گوید؛ در جایگاه وعظ از در موعظه وارد می‌شود آنگونه که قرآن خواسته در جای خودش مجادله به احسن می‌کند.
 
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ایشان در موضوعات مختلف از جمله اعتقادات، اخلاق، سیاست، وحدت اسلامی، پاسخ به شبهات، حقوق بشر، فقه، بیداری اسلامی، روابط بین‌الملل، حقوق کودک، حج، قانون اساسی اسلام، نسل جوان، زن مسلمان، ‌رابطه بین اسلام و غرب، گفتگوی ادیان و… قلم و قدم زده است.
 
وی با اشاره به روایتی از امام علی‌(ع) گفت: هر گاه خدا خیر بنده‌ای را بخواهد به او توفیق می‌دهد که عمرش را در بهترین کارها بگذراند، آیت‌الله تسخیری این توفیق را داشته است.
 
معاون جامعه مدرسین، آیت‌الله تسخیری را عالمی زمان‌شناس، ساده‌زیست، تکلیف‌گرا، خیرخواه امت اسلامی، خستگی‌ناپذیر، تاثیرگذار و شخصیتی محبوب در عرصه بین‌الملل و مجامع اسلامی دانست و گفت: ایشان ناصحانه سخن می‌گوید و مرد میدان مبارزه با بدعت‌هاست.
 
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در پایان اظهار داشت: ایشان داغ برادر شهید و سه جانباز از خانواده را دیده است، اما مانند کوه استوار است؛ شخصیتی است که همواره به دنبال حاکمیت دینی است به گونه‌ای که از قبل انقلاب در کنار شخصیت‌هایی چون شهید سید محمد باقر صدر رشد کرده، به امام خمینی‌(ره) عشق ورزیده و در کنار رهبر فرزانه انقلاب به وظیفه خود عمل می‌کند.

منبع: حوزه نیوز

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.