نام اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار / کدام فیلم‌ها بیشترین شانس را دارند؟

به گزارش خبرآنلاین، از نیکی کریمی، علی شاه‌حاتمی، ابوالحسن داودی، علی معلم، حسین زندباف و اکبر نبوی به عنوان اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار ۸۵ نام برده می‌شود.
 
از سوی دیگر با اکران سه فیلم در شهرستان‌های ایران و مشخص شدن نام برخی از اعضای هیئت انتخاب، به نظر می‌رسد رقابت برای انتخاب نماینده امسال ایران در اسکار جدی‌تر شده است. در این هفته «ملکه» در آذربایجان، «بغض» در کاشان و «آینه‌های روبرو» در قم اکران شدند تا به جمع گزینه‌های واجد شرایط اضافه شوند.

یا توجه به قوانین اسکار، فیلم‌های «یه حبه قند»، «روزهای زندگی»، «سعادت‌آباد»، «اسب حیوان نجیبی است»، «نارنجی‌پوش»، «ضد گلوله»، «قلاده‌های طلا»، «مرگ کسب و کار من است»، «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، «آینه‌های روبرو»، «بغض» و «ملکه» تا اینجا گزینه‌های مهم روی میز هیئت انتخاب هستند.
 

البته فیلم‌هایی چون «شکارچی شنبه» و «شب واقعه» نیز شرایط اولیه انتخاب شدن را دارند. گرچه به نظر می‌رسد فیلم «بوسیدن روی ماه» اگر زود‌تر از موعد اعلام شده (۵ مهرماه – ۲۶ سپتامبر) به نمایش در نیاید در پایان زمان مقرر در آیین‌نامه آکادمی تنها ۵ روز از اکرانش را پشت سر خواهد گذاشت و دو روز کم می‌آورد.

طبق قوانین آکادمی در بخش فیلم خارجی، فیلم‌هایی می‌توانند از سوی کشور‌ها معرفی شوند که از اول اکتبر ۲۰۱۱ (۱۰ مهر ۹۰) حداکثر تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۲ (۹ مهر ۹۱) در کشورشان حداقل به مدت یک هفته پیاپی اکران عمومی شده باشند و بلیت فروخته باشند.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۶ دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز ۲۴ فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود‌اند هایلند سن‌تر در لس آنجلس برگزار می‌شود.

۵۸۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.