نام بیش از یک میلیون ایرانی چیست؟

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: حسین نام بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی است.

“مهدی عسکری‌زاده” افزود: انتخاب اسماء ائمه اطهار(ع) بر نوزادان ایرانی در صدر انتخاب نام برای نوزادان در خانواده‌های ایرانی است.

در این میان علاقه مردم ایران به امام حسین(ع) ‌وصف‌ناشدنی است و هم‌اکنون نام حسین نزدیک به دو میلیون بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده است.

بررسی آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد نام حسین یک میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۷۲ بار و نام شبیر ۹۵۴ بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار این پایگاه، از القاب امام حسین(ع)، نام‌های مبارک ۱۱۶۷ بار، طیب ۷۰۷۳بار، شهید ۵۵۸ بار و مطهر ۴۵۸ بار بیشترین فراوانی را داشته‌ و نام ابوعبدالله از کنیه‌های ایشان ۱۵ بار در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

 بر اساس آمار این پایگاه مجموع نام، القاب و کنیه‌های امام حسین(ع) یک میلیون و ۷۰۵هزارو ۸۵۶ بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

عسکری‌زاده با اشاره به تاثیر انتخاب نام‌های پرمعنا بر روی فرزندان بر نامگذاری فرزندان به نام‌های مبارک امامان(ع) و حضرت رسول اکرم(ص) تاکید کرد: نامگذاری فرزندان در سیره معصومان(ع) اهمیت فراوانی دارد و حتی بیشتر نام‌های آنها را خداوند انتخاب کرده است.        


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.