نام گذاری خیابانی به نام «ایرج افشار»

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد نام گذاری خیابانی به نام ایرج افشار را در همان زمان درگذشت استاد افشار در صحن علنی شورا مطرح کردم که مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد و اکنون در مرحله ی…

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد نام گذاری خیابانی به نام ایرج افشار را در همان زمان درگذشت استاد افشار در صحن علنی شورا مطرح کردم که مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد و اکنون در مرحله ی تدوین آیین نامه ای برای این کار هستیم.

او توضیح داد، خیابانی که به نام استاد ایرج افشار نام گذاری می شود، در نزدیک خانه یا محل کار شان خواهد بود و امیدواریم به زودی این کار انجام شود.

پیش تر نیز اکبر ایرانی ـ رییس مؤسسه ی پژوهشی میراث مکتوب ـ از پیشنهادش به شورای اسلامی شهر تهران برای نام گذاری خیابانی به نام ایرج افشار خبر داده بود که مسجد جامعی گفت، این موضوع از طرف خودش در صحن شورا عنوان شده است.

ایرج افشار ۱۶ مهرماه سال ۱۳۰۴ در تهران به دنیا آمد. «اسکندرنامه»، «انجونامه»، «پرونده ی صالح»، «گاه شماری در ایران قدیم»، «ریاض الفردوس» و «جستارها درباره ی نسخه ی خطی» از جمله آثار پرشمار این پژوهشگرند که به بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب منتشرشده در زمینه های تصحیح، تألیف و ترجمه می رسد. این تاریخ پژوه، نسخه شناس، ایران شناس و جهانگرد ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۸۹ در سن ۸۵سالگی از دنیا رفت.

(www.isna.ir)

فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.