نان را در سفره های یک بار مصرف نگهداری نکنید

۱۹خردادماه،

استفاده از ظروف یکبار مصرف مدتی است در میان عموم شایع شده و این در حالی است که ما از خطراتی که این ظروف می توانند برای ما به وجود آورند اطلاعاتی نداریم.

ایرج خسرونیا متخصص گوارش  در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: ظروف یکبار مصرف نباید بیشتر از یکبار مورد استفاده قرار بگیرند و این در حالی است که بسیاری از شیشه ها و بطری های نوشابه آب میوه ها  بعد از یکبار مصرف دور ریخته نمی شوند و خانواده ها از آن به صورت بطری آب استفاده می کنند.

وی ادامه داد: ذراتی که در لایه های این ظروف وجود دارد بعد از مدتی به مرور آزاد شده و وارد بطری می شوند که می تواند بر ماده ی موجود در بطری حل شده و سبب برزو بیماری های سیستم گوارشی به خصوص ناراحتی های معده شوند.

خسرونیا تصریح کرد: در تهیه ی ظروف یکبار مصرف دقت کنید تا این ظروف یکدست باشند و رنگی نباشند چرا که رنگی بودن آنها نشان دهنده ی این است که این ظروف از موارد بازیافت تهیه شده و مصرف آنها می تواند سلامتی ما را به خطر بیاندازد.

وی خاطرنشان کرد: از خوردن غذاهای داغ در ظروف یکبار مصرف به شدت پرهیز کنید و سعی کنید از قراردادن نان مدت طولانی در داخل سفره های یکبار مصرف اجتناب نمایید و تا حد امکان از این ظروف استفاده نکنید.

وی متذکر شد: استفاده از این ظروف در طبیعت می تواند سبب نابودی زمین های کشاورزی شود چراکه این موار به راحتی تجزیه نمی شوند بنابراین بعد از مصرف آنها را از بین برده و از رها کردن آن در طبیعت اجتناب کنید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.