ناوگان نفتکش کشور به ۵۶ فروند افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، ‘ جمال میاحی ‘ عصر یکشنبه دراجلاس نخبگان صنعت نفت کشور افزود: هم اکنون تعداد ۴۷ فروند نفتکش شامل ۴۳ فروند مخصوص انتقال نفت خام ، سه فروند فرآورده های نفتی و یک فروند گاز مایع توسط شرکت ملی نفتکش ایران مدیریت می شود .

وی ، ظرفیت کنونی ناوگان حمل و نقل نفت ، فرآورده های نفتی و گاز مایع را ۱۱ میلیون تن اعلام کرد و گفت: با اضافه شدن ۱۳ فروند نفتکش جدید ، ظرفیت این بخش به ۱۸ میلیون تن می رسد.

میاحی تصریح کرد: با ظرفیت کنونی جایگاه شرکت ملی نفتکش ایران در مقام چهارم دنیا قرار دارد و چنانچه توسعه ناوگان تکمیل شود تا اواسط سال آینده این شرکت به مقام دوم دست پیدا خواهد کرد.

مدیر امورفنی وعملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش اضافه کرد: تا اواسط سال آینده ظرفیت انتقال نفت خام ،‌انواع فرآورده و گاز مایع کشور از طریق ناوگان نفتکش به بالای یک میلیارد بشکه در سال می رسد و به این ترتیب ۷۰ درصد صادرات نفت توسط نفتکش های شرکت ملی نفتکش حمل می شود.

وی با اشاره به این که کشتی های ایرانی هم اکنون در بیش از ۵۰ کشور درحال تردد هستند، اظهار کرد: تامین سرمایه گذاری این بخش به طور کامل از منابع خارجی صورت گرفته است.

مدیرامور فنی وعملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران تصریح کرد: این شرکت که در سال ۱۳۳۴ تاسیس شد در ابتدای کار حتی یک نیروی کار ایرانی نداشت و تعداد کارکنان این شرکت در قبل از انقلاب اسلامی تنها شش نفر بود اما اکنون دو هزار و ۶۰۰ نفر ایرانی که ۹۵ درصد پرسنل شرکت ملی نفتکش را تشکیل می دهد در این شرکت فعال هستند.

اقتصام ۹۱۸۹**۱۹۳۳**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۹۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.