نایب رئیس بانوان سابق فدراسیون کاراته: خوشحالم رویای قدرت نمایی بانوان در جهان به بار نشست

۰۷م آذر ،

در پی کسب مجوز حضور بانوان محجبه در پیکارهای جهانی کاراته:

نایب رئیس سابق فدراسیون کاراته گفت: در دوره ای که من نایب رئیس بانوان بودم تمام تلاشم را برای رسیدن به این هدف کردم،‌ ولی در نهایت کار را که کرد، آنکه که تمام کرد.

عشرت شاه‌محمدی پس از کسب محوز بانوان برای حضور در رقابتهای جهانی کاراته ضمن ابراز خوشحالی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در طول مدت ۱۰ سالی که مدیریت بخش کاراته بانوان را چه در انجمن ورزشی و چه در فدراسیون کاراته داشتم، رسیدن به این هدف و حضور بانوان در عرصه جهانی مهمترین انگیزه‌ام برای فعالیت در بخش بانوان بود و حالا پس از سالها تلاش محقق نشدن این آرزو برایم مانند تعبیر یک رویای شیرین بود و اشک شوق را در چشمانم نشاند.

از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم من سالها مسئولیت کاراته بانوان را بر عهده داشتم و از همان سالها که آمدن تلاشهایم را آغاز کردم.

در سال ۸۱ و ۸۲ از نورمافوستر کانادایی را که رئیس انجمن حمایت از بانوان در فدراسیون جهانی و داور فدراسیون جهانی بود را به ایران دعوت کردم تا از نزدیک شاهد کار بانوان کاراته کا کشورمان باشد،‌و هم چنین در آخرین دوره بازیهای کشورهای اسلامی به عنوان نماینده فدراسیون جهانی در مسابقات حاضر شد و حضور پررنگ بانوان کاراته کای ایرانی را ملاحظه کرد.

ما نیز با تهیه فیلم ها و CDهایی از فعالیت بانوان با حجاب اسلامی به او دادیم و انصافا وی نیز به طرفداری از بانوان ما حدود ۲۰ دقیقه در هیئت‌رئیسه فدراسیون جهانی با نشان دادن این فیلم ها به حمایت از ما پرداخت.

وی ادامه داد: سال ۸۵ یک اردوی ۱۰ روزه در ماکائو برگزار کردیم تا به دبیر کل فدراسیون کاراته آسیا، پتانسیل بانوان کاراته کای کشور را نشان دهیم و در آخرین روزهای مدیریت آهی توانستیم مجوز آسیایی را بگیریم به هر حال روسای فدراسیون کاراته در این سالها به تلاش زیادی برای کسب این مجوز کردند و به این بحث مهم، اهمیت ویژه ایی دادند و در نهایت باید گفت کار را که کرد آن که تمام کرد.

رئیس فدراسیون جدید (فرجی) و دبیر فدراسیون (آشوری) از زمانی که فعالیت خود را در فدراسیون آغاز کردند این هدف را با جدیتی بیش از پیش دنبال کرده و توانستند به این موفقیت بزرگ دست پیدا کنند.

شاه محمدی اضافه کرد: باید اذعان کنیم کسب مجوز جهانی کار بسیار مشکلی بود که توسط آنها تحقق پیدا کرد و باید به آنان که با نهایت ایمان به عملکرد بانوان این مهم را پیگری کردند خسته نباشید گفت.

وی تصریح کرد: من در تمام این سالها به این امید بودم که بانوان ما یک روزی این مجوز را خواهند داشت که در میادین جهانی حضور پیدا کنند بنابراین از همان سالها که با عشق در فدراسیون امور بانوان را مدیریت می‌کردم، آغاز به برنامه ریزی‌های دراز مدت کردم و تیم بانوان را با اعزام به تورنومنتهای بین المللی شرکت در اردوهای منظم و برگزاری لیگ های قوی، آماده حضور در میادین آسیایی و جهانی کردم.

اکنون فقط به این امیدم که کاراته هم المپیکی شود تا بانوان کاراته کای ما هم بتوانند در این میدان بزرگ جهانی حضور پیدا کنند و شاهد درخشش آنها در این عرصه باشیم.

نایب رئیس بانوان سابق فدراسیون کاراته در پایان صحبتهایش گفت: به وزیر ورزش ، مدیریت فدراسیون کاراته و دبیر آن این موفقیت بزرگ را چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان که همانا کسب عنوان سومی کمیته تیمی پس از ۱۰ سال می‌باشد را تبریک می‌گویم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.