ناپیوستگی آموزش عالی و مهارت‌های شغلی در کشورهای جنوب شرق آسیا

۲۷م اسفند ،

Multimedia_pics_1385_2_IT_31-1.jpg

اعضای حاضر در نشست اخیر اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به «آسه آن» تاکید کردند که بعضی از کشورهای جنوب شرق آسیا به همراه چین باید شکاف بین دانش ارائه شده در نظام آموزش عالی و مهارت‌های شغلی در فارغ التحصیلان را رفع سازد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کشورهای حاشیه جنوب شرق آسیا موسوم به «آسه آن» به همراه چین با ناگسستگی جدی بین آموزش و مهارت‌های شغلی در نظام آموزشی عالی خود مواجه می باشند.

همچنین بنا بر اعلام سخنگوی کنفرانس شورای فرهنگی انگلیس با عنوان «به سوی جهانی‌سازی» که در سال ۲۰۲۲ میلادی در شهر دبی برگزار شد، اولین وظیفه آسه آن برای تکامل اقتصادی، اصلاحات آموزشی و تبادل دانش است.

گروه آسه آن متشکل از کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام تا سال ۲۰۲۲ میلادی به واسطه همکاری مهم نیروهای کاری و توسعه مهارت‌های شغلی، تبدیل به یک جامعه اقتصادی و بازار مهم منطقه خواهد شد.

با این وجود نظام تحصیلات عالی در این ۱۰ کشور از ناپیوستگی و عدم همسویی کارفرمایان با تحصیلات ثانویه و آموزش مبتنی بر مشاغل، رنج می‌برد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، کارشناسان تاکید دارند در واقع کشورهای منطقه در حالی که تلاش می‌کنند تا در جایگاه مناسب علمی دانشگاهی قرار بگیرند و استقلال خود را به دست آورند، در عین حال باید از نیازهای بازار کار، کسب و کار و اولویت‌های تحقیقاتی آگاه باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.