ناکارامدی تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی در مطلبی با اشاره به تظاهرات در رام الله آورده است: تظاهرات در پایتخت تشکیلات خودگردان علیه گرانی در اراضی اشغالی، به موضوعی روزانه تبدل شده است.

این روزنامه می افزاید: نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان گفته بود مردم فلسطین بهای مخالفت با شروط اسرائیل برای از سرگیری مذاکرات سازش را می پردازند. اوضاع اقتصادی ناگواری که فلسطینی ها با آن دست و پنجه نرم می کنند در نتیجه تحریمهای اسرائیل است.

روزنامه مذکور در ادامه  بیان کرد: ابوردینه شاید بخشی از حقیقت را گفته باشد، اما همه حقیقت را نگفته است و وی به خوبی می داند که اشتباه بزرگی که تشکیلات خودگردان مرتکب شده، امضای پروتکل پاریس است که اقتصاد فلسطینی ها را به اقتصاد اسرائیل پیوند زده است.

این روزنامه می افزاید: قبلا تشکیلات خودگردان این گونه وانمود می کرد که مردم رام الله به مراتب اوضاع بهتری از ساکنان نوار غزه دارند و علت مشکلات مردم غزه را دولت حماس می دانست، اما هم اکنون اوضاع کاملا برعکس شده است و اهالی غزه به مراتب وضع بهتری دارند.

القدس العربی بیان کرد: این اندوهبار است که مردم رام الله به جای اینکه علیه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل، شهرک سازی آن، یهودی سازی بیت المقدس، حملات اسرائیل به غزه و ویرانی خانه های فلسطینی ها تظاهرات کنند علیه گرانی و بهبود شرایط زندگی تظاهرات می کنند.

این روزنامه می افزاید: سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان باید به خاطر خلف وعده هایش مورد مواخذه قرار گیرد، زیرا کاری برای مردم فلسطین انجام نداده است.

روزنامه فوق بیان کرد: مسئولان تشکیلات خودگردان باید به ناکارمدی خود اعتراف کنند و بهانه تراشی نکنند و ساکنان رام الله نیز باید برای رهایی از اشغال تظاهرات کنند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.