ناکامی در درمان عفونت دندان

۲۱خردادماه،

درمان خودسرانه عفونت دندان با آنتی‌بیوتیک‌ها سبب باقی ماندن عامل عفونت در دندان می‌شود، بنابراین هر گونه درمان عفونت دندان باید توسط دندانپزشک صورت بگیرد.

عبدالحمید ظفرمند، دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، با تاکید بر بی‌تاثیر بودن آنتی‌بیوتیک‌ها بر برخی عفونت‌های دهان و دندان گفت: برخی عفونت‌های دهان و دندان را نمی‌توان با آنتی‌بیوتیک‌ها به ویژه پنی‌سیلین درمان کرد چرا که عفونت دندان در یک فضای بسته اتفاق افتاده و امکان عبور آنتی بیوتیک از انتهای کانال دندان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اشخاص باید از مصرف خودسرانه هر نوع دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها برای درمان عفونت دهان و دندان خودداری کنند، افزود: درمان بیماری‌های دهان و دندان به ویژه عفونت‌ها باید با تجویز پزشک صورت بگیرد چرا که در صورت مصرف خود سرانه داروها عامل عفونت در مرکز عفونت باقی‌مانده و از بین نمی رود.

ظفرمند ضمن تاکید بر اینکه درمان بیماری‌های دندان با آنتی‌بیوتیک موقتی است، یادآور شد: درمان آنتی‌بیوتیک برای بیماری‌های دندانپزشکی هنگامی تجویز می‌شود که عفونت از داخل مجرای تاج و ریشه دندان به فضای داخل فک انتشار یافتن پیدا کرده باشد و تشخیص آن نیز فقط توسط دندانپزشک امکانپذیر است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.