ناکامی فدرر در بازل، قهرمانی فرر در والنسیا

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

سره‌نا ویلیامز، خوآن مارتین دل‌پوترو و داوید فرر رقابت‌های تنیس استانبول، بازل و والنسیا را با قهرمانی iبه پایان رساندند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سره‌نا ویلیامز و ماریا شاراپووا در دیدار پایانی تنیس قهرمانی جهان در استانبول برابر هم قرار گرفتند. در نهایت این تنیسور آمریکایی بود که حریف روس خود را شکست داد تا ۲۰۱۲ سال او باشد. ویلیامز پس از قهرمانی در ویمبلدون، رسیدن iبه طلای المپیک و سرانجام قهرمانی در تنیس آزاد آمریکا راهی استانبول شد. این ورزشکار ۳۱ ساله این رقابت‌ها را نیز با قهرمانی iبه پایان رساند تا سالی رویایی را iبه انتها رسانده باشد. شاراپووای روس تاب مقاومت برابر حریف را نداشت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر (۶:۴ و ۶:۳) تسلیم شد. ویلیامز iبه این ترتیب پیرترین قهرمان تاریخ رقابت‌های تنیس قهرمانی جهان شمرده می‌شود؛ رقابت‌هایی که در پایان هر فصل میان هشت تنیسور برتر رده‌بندی فدراسیون جهانی برگزار می‌شود.

ویلیامز در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ نیز در این رقابت‌ها iبه قهرمانی دست یافته بود. او که دیدار پایانی رقابت‌های تنیس بازی های المپیک را نیز با شاراپووا برگزار نموده بود، ست اول را پس از ۴۵ دقیقه iبه سود خود پایان داد. ست دوم هم iبه خاطر قدرت بدنی بالای ویلیامز از آن او شد و پیروزی خود را با ۱۶ هزار و ۴۱۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه جشن گرفت. این هفتمین قهرمانی ویلیامز در سال ۲۰۱۲ نیز بود که سبب شد مجموع جایزه نقدی او در سال جاری از هفت میلیون دلار فراتر رود که در نوع خود رکورد تازه‌ای iبه شمار می‌آید.

شاراپووا، زن شماره دو حال حاضر تنیس دنیا هشت سال پیش برای آخرین بار توانسته بود، سره‌نا ویلیامز را در یک رقابت شکست دهد. او که سال ۲۰۰۴ در تنیس قهرمانی جهان موفق عمل نموده بود، در ۹ بازی اخیر خود برابر ویلیامز همین تعداد شکست را iبه ثبت رسانده است.

در بازل سوئیس هم روجر فدرر ناکامی بزرگی را تجربه نمود و این رقابت‌های خانگی را iبه خوآن مارتین دل‌پوترو از آرژانتین واگذار نمود تا از رسیدن iبه ششمین قهرمانی‌اش در تاریخ این رقابت‌ها باز بماند. “دلپو” که برای سومین بار از ۱۶ دوئلش با فدرر برنده خارج رفت، در بازی یکشنبه شب آمادگی بالای خود را iبه نمایش گذاشت و دو بر یک مرد شماره یک تنیس جهان را کنار زد. دل‌پوترو در بازل سیزدهمین قهرمانی دوران ورزشی خود را تجربه نمود. او در بازگشت از دوران طولانی آسیب‌دیدگی‌اش خود را iبه رده هشتم رده‌بندی تنیس مردان جهان رسانده و همچنین باختش در نیمه‌نهایی تنیس المپیک را iبه فدرر جبران نمود.

در والنسیا هم داوید فرر، بخت شماره یک قهرمانی رقابت‌ها حریف اوکراینی خود، اولکساندر دلگوپولف را در بازی نهایی دو بر یک از پیش رو برداشت و پس از سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ سومین عنوانش را در این رقابت‌ها iبه ثبت رساند که ششمین عنوان این فصل وی شمرده می‌شود و از این نظر تنها فدرر توانسته است همین تعداد قهرمانی را در این فصل iبه ثبت برساند!

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.