ناگفته​های علی مطهری روی جلد نشست

۲۶اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، چهل و هفتمین شماره کتاب هفته نگاه پنجشنبه با یادداشت ها و گفتارهایی از مرضیه برومند، سیاوش جمادی، محمدعلی بهمنی، حسین انتظامی، فاضل جمشیدی، کاظم هژیر آزاد، احمد نقیب زاده، ابراهیم حسن بیگی، توران ولی مراد، میکائیل شهرستانی، غلامعلی پورعطایی، محمد زادمهر، سعید بیابانکی، محمدرضا یوسفی و…» انتشار یافت.

در این شماره همچنین بخش های متنوعی چون «شعر، معرفی و نقد کتاب، داستان ملل» در کنار دو گزارش ویژه و ویژه نامه «طنز» قرار دارد. «نیکی کریمی، مسعود ده نمکی، علیرضا افتخاری، مریم شیرزاد و…» نیز به عنوان چهره های جنجالی هفته در این شماره صفحه ای را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش، در شماره تازه گفتگوی مفصلی با علی مطهری دربارهٔ ناگفته هایی از زندگی و مبارزات شهید مطهری، همچنین بعضی رفتارهای سیاسی معاصر و تطابق با آراء این شهید انجام شده است. روایتی از ترور شهید مطهری و حرف های ضارب نیز در این گفتگو درج شده است. بعضی از تیترهایی که از این گفتگو روی جلد این شماره درج شده بدین شرح است:
– شهید مطهری پیشگو نبود، نگران آینده بود
– عده‌ای فرصت‌طلب در سال‌های اخیر صحنه‌گردان انقلاب شده‌اند که این خطرناک است
– روش شهید مطهری و درد او این بود که پیشاپیش مشکلات احتمالی و مسایل آینده را مطرح می‌کرد و پاسخ لازم را هم می‌داد.
– تمجید امام، مانع نقد نیست و تعبیرات بی‌بدیل که در مورد شهید مطهری به کار برده‌اند سبب نمی‌شود که نقد آثار شهید مطهری را متوقف کنیم.
– اگر شهید مطهری بود اجازه نمی‌داد آیت‌الله شریعتمداری دچار آن سرنوشت شوند.

– شهید مطهری شریعتی را به حسینیه ارشاد دعوت کرد و بازرگان را به عنوان اول وزیر موقت انقلاب به امام(ره) معرفی کرد.

– شهید مطهری اهل دایره بسته نبود و معقتد بود برای بالا بردن امام(ره)، ‌نیازی به تحقیر بقیه مراجع نیست
– زمانی که دکتر نصر، رئیس دفتر فرح شد، شهید مطهری ارتباطش را با او قطع کرد.

شماره تازه کتاب هفته نگاه پنجشنبه را از کتابفروشی های معتبر در سراسر کشور و دکه های مطبوعاتی می توانید تهیه کنید. همچنین شماره ۲۰ – ۸۸۵۵۷۰۱۶ برای خرید و اشتراک تلفنی و شماره تماس ۸۸۱۰۱۱۸۲ جهت ثبت انتقادات و پیشنهادات مخاطبان عزیز پاسخگوست.
 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.