ناگفته‌هایی از گروهک تروریستی منافقین به روایت رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب – اخبار سیاسی

وب سایت رادیو فردا نوشت: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری ها گفته است که از نظر واشینگتن، مجاهدین خلق گروهی نیست که «بتواند ارزش‌های دموکراتیک را در ایران رواج دهد و در تصویری که دولت آمریکا از آینده ایران دارد مجاهدین خلق جایی ندارند.» 

شبکه العربیه نیز گزارش داد: چهره های برجسته ای در ایالات متحده در حذف گروهک منافقین از فهرست گروه های تروریستی نقش داشتند.
جیمز ولسی و پورتر گاس رؤسای سابق سیا و تام ریج وزیر سابق امنیت ملی و لویی فری رئیس سابق اف بی ای و میشل ریس مقام سابق وزارت خارجه و مشاور عالی سیاست خارجی کاندیدای جمهوریخواه میت رامنی از حذف نام این تشکل از لیست گروه های تروریستی حمایت کرده بودند.
همچنین چهره های سرشناسی از حزب دموکرات همچون ورمونت اد رندل و هاوارد دین فرمانداران پنسیلوانیا از مجاهدین در این مسئله حمایت کردند.
یک دادگاه فدرال در آمریکا چهارماه پیش اعلام کرد که تا روز اول اکتبر سال جاری میلادی به وزیر خارجه این کشور فرصت داده تا درباره حذف نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی اقدام کند.

وب سایت بی بی سی فارسی نیز در تحلیلی به نقل از یک فعال سیاسی نوشت: آمریکا نمی‌توانسته سازمانی را که با آن توافق‌هایی کرده، و پس از اشغال عراق خلع سلاح شده و اعضایش را تحت محافظت خود قرار داده همچنان تروریستی بداند. قرار گرفتن سازمان مجاهدین خلق در لیست تروریستی، در سال ١٣٧٧، ناشی از اراده‌ای سیاسی و برای ارسال نشانه‌های حسن نیت به جمهوری اسلامی بوده است. مجاهدین پیش از این هم در ایالات متحده فعال بوده‌اند و حمایت افرادی از هر دو حزب را جلب کرده‌اند. تصور نمی شود از این نظر تغییری کیفی به وجود بیاید.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.