ناگفته‌های نیکزاد از ۷ ماه تلاش برای آماده‌سازی سالن اجلاس نم

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، علی نیک‌زاد در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران انجام پروازهای اجلاس نم در محل سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌های کشور، اظهار داشت: ایران قصد داشت در عرصه سیاسی ریاست جنبش عدم تعهد که -دو سوم کشورهای دنیا در آن عضو هستند- را با اقتدار در دست گیرد که این امر محقق شد، اما معاندان نظام که چند کشور بودند، ادعای عدم توانایی ایران در این باره را داشتند.

وی با اشاره به تلاش تمام دست‌اندرکاران برای آماده‌سازی سالن اجلاس نم، گفت: رئیس‌جمهور خود در روز ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۰ با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت شما از امروز ساختمان اجلاس و ساختمان‌های مورد نیاز نظیر پاویون را تکمیل کنید، تا در ایام اجلاس آماده باشد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: غیر از اسکلت این ساختمان همه چیز از ۷ ماه پیش به این طرف ساخته شد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان قدیم اجلاس توانایی پذیرش ۷۰ هیأت را داشت، اما سالن فعلی توان پذیرایی ۱۴۲ هیأت ۲ به اضافه ۳ نفره را دارد.

نیک‌زاد با اشاره به اینکه حضور احمدی‌نژاد در نشست عربستان تأثیرگذار بود، اضافه کرد: اغلب افرادی که در عربستان بودند، در اجلاس ایران نیز حضور یافتند.

نیک‌زاد اضافه کرد: دنیا جمع شده بود که اجازه ندهد عزت جمهوری اسلامی ایران دوباره نمایان شود، اما اراده خداوند این امر بود که نظام اسلامی از این آزمون نیز سربلند بیرون بیاید.

وی ضمن اشاره به توجهات خاص رهبر معظم انقلاب به تکمیل سالن اجلاس نم و پذیرایی کامل از مهمانان، به پیگیری ایشان به صورت مستقیم اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان رهبر مذهبی و سیاسی ایران، ساخت بمب اتم حرام است، گفت: بنابراین ما نیز به عنوان پیروان ایشان به دنبال انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز هستیم.

نیک‌زاد در خصوص اختلال صوتی ۱۷ ثانیه‌ای ایجاد شده در زمان برگزاری اجلاس، توضیح داد: یکی از دوستان و مهمانان از کشور هند به اشتباه سیستم صوت را قطع کرده بود که به سرعت متصل شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم اظهار داشت: در اجلاس نم، همه به یک اجماع و همکاری همه‌جانبه رسیدیم و نظام از این آزمایش موفق بیرون آمد.

پهلوانی اظهار داشت: این اتفاق میمون حاصل تلاش تمامی مجموعه‌های دست اندرکار پرواز است.

وی خاطرنشان کرد: حتی تعداد از افرادی که در داخل مجموعه سعدآباد ساکن بودند، در راستای هماهنگی بیشتر واحدهای مسکونی در اختیارشان قرار گرفت و بعد از ۳۰ سال کوی سعدآباد از این ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر خالی شد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.