ناگفته های یک دختر مصری از اوضاع کنونی کشورش

از آنجایی که بسیار به ایران علاقه دارم، قصد دارم در ایران بمانم و در جامعه المصطفی قم مشغول تحصیل زبان فارسی شوم……

به گزارش بولتن نیوز، هبه فتحی، دختر ۲۸ ساله مصری است که در دانشگاه قاهره استادیار است. وی یکی از ۷۵ مصری حاضر در اجلاس زنان و بیداری اسلامی است. مصری های حاضر در اجلاس اغلب، دکتر، معلم، استاد دانشگاه و یا دانشجو هستند.

هبه در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز مستقر در محل اجلاس زنان و بیداری اسلامی در خصوص اوضاع اجتماعی زنان در مصر این چنین گفت: پیش از این و در دوران حسنی مبارک، حقوق زنان رعایت نمی شد. آزادی خانم ها آنقدری نبود که الان هست. ما انتظار داریم از این بیشتر نیز بشود و در قانون بیشتر از اینها به زن ها اهمیت داده شود. البته هم اکنون هم زنان مصری فعالیت زیادی در حوزه سیاست و اجتماع دارند. حدود ۱۰ درصد نمایندگان پارلمان مصر را زنان تشکیل می دهند که عموماً به امور کارگران می پردازند. ما وزیر خانم هم داریم.

 وی درباره چگونگی نقش زنان در جامعه گفت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند. اما نقش آنان آنقدر پنهانی است که کسی به ندرت متوجه آن می شود. اما همین نقش مخفی زنان بسیار اهمیت دارد. اگر همین ایفای نقش نبود بخش بزرگی از اجتماع مختل می شد. زنان نقش بسزایی در خانواده و تربیت فرزند دارند.

 هبه فتحی با اشاره به این نکته مهم که نباید بحث توجه به حوزه زنان با فمنیسم اشتباه گرفته شود گفت: بحث فمنیسم جداست. در فمنیسم زن و مرد کاملا برابر هستند. اما باید توجه کرد اسلام در بخش هایی تفاوت هایی برای زنان قائل است که لازم است. فمنیسم اسلامی هم که بعضی ها مطرح می کنند، اصلا وجود خارجی ندارد. یعنی نمی تواند معنایی داشته باشد. اسلام در کنار فمنیسم بی معنی است.

وی در پایان با ابراز خوشحالی از حضور خود در ایران گفت: از آنجایی که بسیار به ایران علاقه دارم، قصد دارم در ایران بمانم و در جامعه المصطفی قم مشغول تحصیل زبان فارسی شوم. این اجلاس بسیار برای من مفید بود. چیزهایی دیدم و شنیدم که هیچ اطلاعی از آن نداشتم. تصاویر و فیلم هایی نشانم دادند که بسیار بر من تأثیر گذاشت. دیدار امروز صبح با آیت الله خامنه ای هم از دیرینه ترین آرزوهای من بود که امروز به آن رسیدم. 

 مصاحبه : معصومه دوستی فر

 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.