نایب‌رییس کمیسیون شوراها: محدوده سنی و تحصیلات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مشخص نیست

به گزارش خبرآنلاین، محمد جواد کولیوند که بعد ازظهر سه شنبه با یک برنامه رادیویی از شبکه ایران گفت و گو می کرد گفت: پس از انقلاب اسلامی تا کنون ۲۵ بار تغییر در قانون انتخابات را تجربه کرده ایم.
وی با بیان اینکه دولت باید برای تغییرات در قانون انتخابات لایحه ای به مجلس بفرستد افزود: در بخش انتخابات ریاست جمهور محدوده سنی نامزدها و تحصیلات را باید مشخص کنیم.
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با تاکید بر اینکه تغییر مجری و مرجع برگزاری انتخابات‌ها در شرایط کنونی هیچ منطقی ندارد، گفت: مگر چه اتفاقی افتاده که بخواهیم بعد از گذشت ۳۰ سال از انقلاب اسلامی، مجری برگزاری انتخابات‌ را تغییر دهیم.
محمدجواد کولیوند همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طبق قانون اساسی قوای سه گانه وظایف مشخصی دارند، گفت: مطمئنا جابه‌جایی قوانین خلاء ایجاد می‌کند. طبق قانون نیز وظیفه قوه مجریه اجرای قوانین مصوب قوه مقننه بعد از تایید شورای نگهبان است. در همین راستا در طول ۳۳ سال بعد از انقلاب تمامی انتخابات‌ها توسط قوه مجریه اجرا شده و هیچ مشکل خاصی هم وجود نداشته است.
وی ادامه داد: طرح مباحثی از جنس تغییر مجری برگزاری انتخابات‌ها از دولت به مرجع دیگر، در شرایط کنونی جالب نیست، چون ما در کشوری زندگی می‌کنیم که فصل‌الخطاب قانون است و قانون، اجرا را به عهده قوه مجریه قرار داده است از این رو طرح اینگونه مباحث دارای اشکال می‌باشد.
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه هیچ لزومی برای تغییر مجری برگزاری انتخابات‌ها وجود ندارد، گفت: جابه جا کردن و دستکاری برخی از قوانین تنها خلاء در کشور به وجود می‌آورد که این موضوع درخصوص تغییر مرجع برگزاری انتخابات‌ها نیز صدق می‌کند. همگان باید این را بدانند که قوه مجریه طبق قانون اجرا کننده قوانین است.
کولیوند با بیان اینکه تغییر مجری انتخابات‌ها شدنی نیست، گفت: البته برخی ممکن است بگویند که در مواردی نیاز به اصلاح قانون برخی از انتخابات‌ها وجود دارد که این موضوع در جهت اهداف رو به جلوی کشور امری صحیح به شمار می‌آید اما باز هم هیچ ربطی به تغییر مجری ندارد.
به گفته وی، تغییراتی همچون اضافه کردن امضای الکترونیک به انتخابات‌ها نیاز به اصلاح قوانین دارد که در مواردی جز این تغییر قوانین و دستکاری کردن در آن مشکل‌ساز خواهد بود.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.